Search
× Search

Předsezónní údržba kormidelního systému

Předsezónní údržba kormidelního systému
Předsezónní údržba kormidelního systému

Správně fungující kormidelní systém je základním předpokladem bezpečnosti plavby. Jeho funkčnost a spolehlivost je proto třeba kontrolovat, a to alespoň jednou za sezónu. Kdo tak neučinil na podzim, čeká jej revize kormidelního systému nyní na jaře. Nejde o úkon složitý, ani časově náročný. Stačí k tomu jeden den, tedy pokud s revizí není spojen objev zásadnější závady. Záleží také, jak celá soustava vypadá a kdy byla provedena poslední údržba.

Jakpak je dnes u moře

Dneškem začíná více než měsíc trvající šňůra našich kurzů. Začínáme ze Segetu praktickým kurzem na C. A vypadá to, že počasí nám přeje. Výška, tlak, teplota, rosný bod…

Drama v cíli

Blíží se Velikonoční regata. Dojezdy do cíle v Dubrovniku dokážou potrápit. Občas pár metrů před cílem vítr lehne a proud z řeky odnese dojíždějící jachtu pryč od cíle. To ale nebyl tento případ. Tato situace byla mnohem dramatičtější.

Manévrovat pomalu, ale…

Včera jsme psali o nízké rychlosti při manévrování v přístavech jako o základním předpokladu malých, nebo žádných škod na lodích. Nízká rychlost je OK, má to své limity. Jachta stále musí být kormidlovatelná.

Největší…

Nová největší kontejnerová loď na světě se jmenuje MSC Irina a má kapacitu 24 346 TEU. To znamená 24 346 dvacetistopých kontejnerů. Jedna taková loď by dokázala přivést do Evropy 3 142 738 468 čínských mačkacích antistresových hraček.
PrvníPoslední
Na horu