Zamotaný černohorský příběh
Černohorci koupili v Chorvatsku vyřazený trajekt Prižna, aby zajistil dopravu mezi dvěma břehy Boky Kotorské. A začal se odvíjet příběh plný omylů, zášti a nepochopení.
Černohorci za státní finance koupili trajekt Prižna. Jednalo se o vyřazený chorvatský trajekt, který by v opačném případě zamířil do šrotu. Měj spojovat dva břehy Boky Kottorské, linka Kamenari – Lepetane. Jednalo se bezesporu o dobrý úmysl.
Poté, co Jadrolinija vyřadila více než půl století starý trajekt z provozu, pět let stál a čekal na sešrotování. Pak náhle přišla firma ABM Tours z Nevidane a koupila ho za 252 000 euro. Shodou okolností po trajektu ihned zatoužila Černá Hora a ABM Tours trajekt obratem prodala za téměř 600 000 euro.
Vše by zřejmě zůstalo bez povšimnutí, ale…
Následně na povrch vyplavalo několik nepříjemností. Rampa na trajektu se nevešla do přístavišť v Boce. Přišel na řadu metr a ukázalo se, že zatímco rampy v přístavištích jsou široké 7,5 metru, ta na trajektu má 8 metrů. Někde se stala chyba.
A nebyla to chyba jediná. Výška paluby Prižny od mořské hladiny je 80 cm, v Boce je to na jedné straně 1,8 m a na druhé 1,2. To také není ideální.
Tyto dvě mrzutosti způsobily, že se do výhodné koupě začalo vrtat…
Našli se tací, kteří zpochybnili dobrý úmysl při koupi. Přišla policie, které byla donucena otevřít oči. Vypadalo to na skandál, na problémy. Věc se ale vyřešila sama.
Zatímco se policie přela s účastníky transakce o její výhodnosti, vzplanul na palubě Prižny požár.
Náhoda…
I když…
Není trajekt, není důkaz...
728
Související články
Kokoti
Kokoti
Zátoka Šunj na jihu Lopudu je dnes (stejně jako i jindy) plná jachet, člunů a jiných plavidel, jejichž posádky obdivují přírodní písečnou pláž. Mnoho lodí, klid a ticho na každé z nich. A pak je tu jeden katamaran. A to jsou kokoti…
A není to málo, Antone Pavloviči?
A není to málo, Antone Pavloviči?
Stýskání nad růstem chorvatských cen zřejmě nabere letos vyšší obrátky. Jeden z našich čtenářů srovnává cenu stání v ACI marině Milna letos a v loňském roce. A je třeba říci, že naši Chorvaté opět šlápli razantně na plyn.
Řecký nebo chorvatský charter?
Řecký nebo chorvatský charter?
Často slýchám stížnosti na pracanty té či jiné charterové společnosti. Nejvíce v Chorvatsku, protože tam se plaví našinců nejvíce. Chabý servis, opravy kladivem a kdovíco ještě. Jak je to jinde? Je to o mnoho lepší?