Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.
Triviální otázka na souši. Na moři může být situace mnohem složitější. A špatný výklad může mít velmi vážné následky. Budu držet kurz, nebo uvolním druhé lodi cestu?
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem letí rychlostí kolem 20 uzlů a dotahují soupeře. Včera před půlnocí 15. místo, teď 11. Na desítku zbývá 0,6 míle.
Jste na lodi sami a potřebujete odplout. Stojíte bokem u mola nemáte příďový propeler, před vámi katamaran, za vámi motorový člun rozměrů hokejového . Vítr fouká podél mola od přídě. Jak z takové svízelné situace ven?
Před 14 dny se v bouřlivém počasí u Zadaru začal potápět katamaran Melita jezdící na lince Zadar – Sali – Zadar. Jeden trup katamaranu prakticky přestal existovat.
Česká charterová společnost Bemex Boot se sídlem v chorvatském Sukošanu má pro vás novou last minute nabídku na následující týdny. Katamarany, jednotrupé jachty a dokonce i motorový člun. Nabídka je platná od 30. června.
U Zlarinu stála vyvázaná téměř 50 metrů dlouhá chorvatská turistická loď. Na zádi se dvojice mladších mužů bavila tím, že odpalovala golfové míčky do lesa. A do moře.
Duo Koláček/Brasseur má za sebou druhou noc a také náročný průjezd kolem mysu Finisterre. Našim navíc v oblasti s mimořádným provozem přestalo pracovat AIS.
Na jižní straně souostroví Kornati byla spatřena velryba. Jedná se o plejtváka myšoka. Jde o druhého největšího živočicha na světě.
Všechny termíny přístavních manévrů v Praze byly plné. Dva termíny jsme proto přidali. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte tedy možnost. Volná...
K důležitému mysu Finisterre zbývá 150 mil a Milan Koláček s Pierrem Brasseurem jsou na 5. místě závodu Les Sables - Horta.
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem mají za sebou 8 hodin závodu Les Sables – Horta. Podle trackingu plují na 7. místě. Na vedoucí jachtu ztrácí 3,6 míle.
Která trasa na Azory bude nejrychlejší? To je otázka, kterou si dnes pokládá Milan Koláček s Pierrem Brasseurem. Dnes v poledne odstartovali 1270 mil dlouhou první etapu závodu Les Sables - Horta.
Dotykový displej místo klasických přepínačů? Pro někoho hezké, moderní. Mně to přijde příliš složité. Co si o tom myslíte?
Vydáte-li se na plavbu kolem poloostrova Peloponés, zastavte se na jihozápadním pobřeží v přístavu Pilos. Příjemné městečko stojí za jeden nebo dva večery. I při výletu do okolí se nabízejí zajímavé lokality ke shlédnutí.
Znovu se dostáváme na první stranu chorvatského tisku. Billboardový boss slovenského původu Anton Fischer zřejmě zamordoval za plavby na Molat svého českého obchodního partnera Alexe Burkova.
Na lodi Cesaria, na které děláme v Praze kurzy přístavních manévrů, jsme měli nehezké praskliny kolem kýlových šroubů. Byly čím dále ošklivější. Bylo třeba konat.
Německý Yacht přinesl zajímavý popis přípravy na bouři a její přečkání minulý týden v Rovinji. Svoji strategii popsali manželé Schmidbauerovi. Připomínám, že vítr dosahoval rychlosti 60 uzlů a 30 lodí skončilo na pobřeží.
Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa?
Bouře s větrem o rychlosti až 60 uzlů zasáhla před týdnem Istrii. Popadané stromy, poškozené střechy, slunečníky v luftu a 30 jachet vyvržených na břeh. Jak taková bouře vypadá?