Největší…
Nová největší kontejnerová loď na světě se jmenuje MSC Irina a má kapacitu 24 346 TEU. To znamená 24 346 dvacetistopých kontejnerů. Jedna taková loď by dokázala přivést do Evropy 3 142 738 468 čínských mačkacích antistresových hraček.
To by znamenalo konec stresu v Evropě na 16 let dopředu. Tedy, pokud bychom počítali…
Ale nic, nechme to být. Podíváme se raději na novou největší kontejnerovou loď.
Byla postavena ve všem dobře známé čínské loděnici Yangzijiang Shipbuilding. Jedná se o novou největší kontejnerovku z pohledu kapacity. Loď je 399,9 metru dlouhá a 61,3 metru široká. Co se rozměrů týče, vetší je její předchůdkyně MSC Tessa, která je sice stejně dlouhá (více než polovina Václavského náměstí), ale o 20 cm širší. Kapacita MSC Tessa však byla „jen“ 24 116 TEU.
Maximální ponor nové kontejnerovky je 17 metrů. Loď pohání motor Wärtsilä 11W-X92. To je motor s vrtáním 920 mm a výkonem až 73 560 kW. Loď je vybavena celou řadou zlepšováků, které snižují spotřebu. Jedním z nich je systém vypouštějící vzduchové bublinky podél trupu. Ty snižují ve vodě tření. Loď popluje, jako je tomu obvykle, na lince do Evropy.
1041
Související články
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Námořní doprava se vrací do doby před Panamou a Suezem. Proč nákladní lodě znovu obeplouvají mysy Dobré naděje a Horn? Proč volí extrémně dlouhé trasy?
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.