Search
× Search
Kurzy TOP

Kotva, která láme šekly

Hledáte-li moderní kotvu s vynikajícími vlastnostmi pro vaši jachtu, neměli byste při výběrovém řízení zapomenout na novozélandskou Manson Boss. Vzhledem ke své hmotnosti je dost rozměrná,...

Když nedrží kotva

Vítr sílí a kotva přestává držet. Loď pomalu splouvá a panika zachvacuje nejen posádku neposlušné jachty, ale především mužstva všech jachet v okolí. Na obzoru jsou problémy…

Kdo má přednost?

Zajímavý příklad týkající se přednosti dvou plavidel se strojním pohonem vidíme na obrázku. Mohli bychom na něj aplikovat více pravidel COLREG a vždy by šlo o spornou situaci.

Jakou rychlostí mohu plout

Pohybuji se v oblasti mezi ostrovy a před setměním pluji rychlostí 42 uzlů. Motor řve, voda cáká, posádka je spokojená, majitel počítá, kolik ho radost posádky stojí. Je možné plout takto...

Praktický kurz na radio SRC

Moderní vysílačky s DSC kontrolérem dávají jachtařům netušené možnosti. Pokud vědí, jak s nimi zacházet. V mnohých státech již je SRC standardem. To jsou důvody, proč jsme ve spolupráci se zkušenou Kateřinou Staňkovou připravili kurzy potřebné k získání průkazů.

Jak bezpečně zakotvit

Umíte opravdu bezpečně zakotvit? Hodit kotvu tak, abyste se nemuseli celou noc obávat, že kotva přestane držet při prvním poryvu větru? Umíte si vybrat správné místo na kotvu?

Co se stane když... vybuchne plyn

„Cítím plyn, rozsviť!“ I tak může znít poslední věta před smrtí (nejenom) jachtaře. Ale žerty stranou, běžně využívaný propan-butan tvoří se vzduchem výbušnou směs už od 1,5% objemu. V uzavřeném prostoru lodi tak může i malý únik snadno způsobit tragickou katastrofu.

Poslední

Theme picker

Na horu