Umíte hodit vyvazovací lano? pondělí 20. ledna 2025 Umíte hodit vyvazovací lano? Víte, jak se správně hází vyvazovací lano, pokud ho potřebujete dohodit daleko?
Kdo pokračuje v kurzu a kdo se uhýbá? Kdo pokračuje v kurzu a kdo se uhýbá? středa 8. ledna 2025 Na moři se často stane, že COLREG pro mnohé nic neznamená. Nevědí, jak se mají v daném okamžiku zachovat. Jsou dokonce chvíle, kdy nicnedělání druhých dokáže nahlodat i vlastní důvěru ve správný...
Tip na zátoku ke koupání a kotvení Tip na zátoku ke koupání a kotvení pondělí 6. ledna 2025 Hledáte-li zátoku na kotvení, koupání a šnorchlování, která nebude daleko od městečka Korčula, zkuste zátoku Rasoha na severu Pelješacu. Menší zátoka, která je jachtami jen zřídka navštěvovaná.
Společnost Pantaenius oslavuje 125 let od svého založení Společnost Pantaenius oslavuje 125 let od svého založení neděle 22. prosince 2024 Květinový baron, požár ve stodole stojící za pojištěním jachet a gumáky k obleku - jak se firma Pantaenius stala tím, čím je dnes.
Pozor na zodpovědnost kapitána! Pozor na zodpovědnost kapitána! středa 27. listopadu 2024 Každý, kdo vyplouvá s lodí jako kapitán, přijímá odpovědnost za vše, co se s lodí a osobami na ní bude dít. Tato odpovědnost je jasně zakotvená v námořních zákonech a nelze se z ní žádným způsobem...
Izolované nebezpečí, jak blízko můžeme? Izolované nebezpečí, jak blízko můžeme? pondělí 25. listopadu 2024 Často je slyšet otázka, jak daleko od bóje izolovaného nebezpečí je možné bezpečně proplout?
Doplavete ujíždějící jachtu? Doplavete ujíždějící jachtu? pátek 22. listopadu 2024 Plavete v moři daleko od lodě? Nebo daleko od břehu? Je to bezpečné? Jak rychle jste schopni doplavat ujíždějící jachtu?
Může být hloubka menší než na mapě? Může být hloubka menší než na mapě? pátek 22. listopadu 2024 Mapa ukazuje v přístavu hloubku 2,5 metru. Máme ponor 2,3 metru. Můžeme vplout? Bude to pro nás vždy bezpečné?
Největší noční nepřítel Největší noční nepřítel pátek 25. října 2024 Co je pro noční hlídku v kokpitu největší nepřítel? Víte co odrovná muže za kormidlem na následující čtvrthodinu?
Co je meltemi a proč být ostražitý Co je meltemi a proč být ostražitý čtvrtek 24. října 2024 Pohodová letní plavba se změní na drama, když vítr zesílí nad 40 uzlů a zvednou se krátké a vysoké vlny. Obloha je jasná, tlak vysoko, ale vítr skučí v lanoví. Hladinu Egejského moře bičuje meltemi.
Lokální větry ve Středomoří Lokální větry ve Středomoří úterý 22. října 2024 Ve Středomoří nefouká severozápadní vítr, ale mistral. Nefouká jihovýchod, ale scirocco. Není to východní vítr, ale levante. A tak bychom mohli pokračovat dále. Znalost lokální terminologie je ve Středomoří nezbytná...
Kritická situace v přístavu Kritická situace v přístavu pondělí 21. října 2024 Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Kotvení na velkých hloubkách Kotvení na velkých hloubkách pátek 18. října 2024 Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana? Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana? čtvrtek 10. října 2024 Stojíme-li s jachtou bokem k molu, jsou springy důležité pro stabilizaci jachty. V některých situacích jsou to právě springy, které jsou pro bezpečné stání nejdůležitější.
Kolik je třeba kotevního řetězu Kolik je třeba kotevního řetězu středa 9. října 2024 Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?