Jak stát v přístavu v Řecku čtvrtek 11. ledna 2024 Jak stát v přístavu v Řecku Mnozí jachtaři, kteří vyrostli (myslím odborně) v posledních letech v Chorvatsku, jsou v Řecku zaskočeni absencí mooringů v přístavech a nutností stát přídí na kotvě. Mnozí to nikdy nedělali… Navíc pokud fouká silný vítr, který je v Řecku častý.
Syros, nejřečtější z Kyklad Syros, nejřečtější z Kyklad čtvrtek 11. ledna 2024 Někdy bývá označován za nejřečtější ostrov Kyklad. Na první pohled možná nezajímavý, má ale velké kouzlo. A přesvědčil se o tom i Jirka Pacák při své plavbě Egejí.
Ztroskotání Altego 2 Ztroskotání Altego 2 středa 10. ledna 2024 Přinášíme smutnou zprávu od Jiřího Denka, který je v současné chvíli na Havaji.
Oblíbený čelen má i nevýhody… Oblíbený čelen má i nevýhody… středa 10. ledna 2024 Čelen je v posledních letech součástí téměř všech nových jachet. Skvělý na genakry a Code 0, výborný na kotvu. A přitom taková blbost… Má ale i svá negativa.
Přednáška, kurz motoru a kapitánský kurz Přednáška, kurz motoru a kapitánský kurz úterý 9. ledna 2024 Vypsali jsme přednášku o přístavních manévrech v Praze, kurz údržby a servisu lodního dieselového motoru a již v pátek začíná víkendový kapitánský kurz na C, na kterém máme poslední volná místa.
Povolit otěž, nebo otěžový vozík hlavní plachty? Povolit otěž, nebo otěžový vozík hlavní plachty? úterý 9. ledna 2024 Jaký je rozdíl v tom, jestli povolím hlavní plachtu na otěži, nebo na otěžovém vozíku? Podíváme-li se na závodící posádky, obvykle pracují s otěžovým vozíkem. Pokud ho tedy mají...
Nová marína vyroste v Ploče Nová marína vyroste v Ploče úterý 9. ledna 2024 Kolik marín musí vyrůst v Chorvatsku, aby jich bylo dost? Další z nových marín bude postavena v Ploče, tedy jihovýchodně od Makarské, u ústí řeky Neretvy.
A něco pro milovníky charteru… A něco pro milovníky charteru… pondělí 8. ledna 2024 Jak vypadal charter jachet v roce 1995? Tedy v době, kdy slovo charter teprve získávalo svůj význam a v Československu se objevili první odvážlivci, kteří se rozhodli zprostředkovat námořní jachting široké (tehdy nepříliš) veřejnosti.
Hodinky zachránily život Hodinky zachránily život pondělí 8. ledna 2024 Rybář, který na Novém Zélandu spadl ze své lodě, přežil v moři 23 hodin. Život mu zachránily hodinky.
Dnes (a zítra) větrno Dnes (a zítra) větrno pondělí 8. ledna 2024 Zima dorazila jak k nám, tak i na Jadran. Na pobřeží útočí chlad na hřbetech bóry, která atakuje přímoří z úbočí pobřežních hor.
Kdy pracujeme s kikingem Kdy pracujeme s kikingem pátek 5. ledna 2024 Trimovacích prvků na turistických jachtách mnoho není. Navzdory tomu mnozí jachtaři některé z nich nechávají bez povšimnutí. Jedním z nich je kiking.
Povodeň Povodeň čtvrtek 4. ledna 2024 Povánoční deště způsobily povodeň, která se dovalila až do Prahy. Podívejte se, jaká je dnes situace na Zbraslavi a na vodočtu v Chuchli.
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka? Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka? čtvrtek 4. ledna 2024 Námořní doprava se vrací do doby před Panamou a Suezem. Proč nákladní lodě znovu obeplouvají mysy Dobré naděje a Horn? Proč volí extrémně dlouhé trasy?
Zvedá se voda, přístav se plní Zvedá se voda, přístav se plní středa 3. ledna 2024 Hladina Vltavy v Praze stoupá, zavírají se náplavky, lodě se evakuují do Smíchovského přístavu. Je tu velká voda!
Jak snížit náklon (a nerefovat) Jak snížit náklon (a nerefovat) středa 3. ledna 2024 Včera jsme si řekli něco o hloubce profilu geny, která má vliv na náklon lodě. Dnes se podíváme, jak můžeme náklon snížit trimem hlavní plachty.