Search
× Search

Antifouling jed, nebo spása? Část 3

Antifouling jed, nebo spása? Část 3
Antifouling jed, nebo spása? Část 3

V další části našeho putování světem antifoulingů si popíšeme, co se vlastně pod vodou děje a jaké jsou základní strategie boje s agilním životem napadajícím naše lodě. Setkáváme se s otázkou, za jak dlouho začnou organizmy trup obrůstat a jak dlouhá je tedy „bezpečná doba“ pro pobyt plavidla ve vodě.

Nic než karbon

Francouzský výrobce jachtařské takeláže AG+ Spars z města Rochefort otevírá nový provoz, který se bude věnovat výhradně výrobě karbonových stěžňů, ráhen a profilů. Na tento segment se chce...

Znovu somálští piráti?

V neděli byl v Rudém moři ozbrojenci napaden chemický tanker Central Park. Americkým vojákům z torpédoberce USS Mason se podařilo loď osvobodit. V pondělí ráno pak byly na...

Hullbot - dobrý sluha i zlý inspektor

Australský start-up Hullbot vyvinul multifunkčního podvodního robota, který umí čistit a kontrolovat trupy lodí. Svůj produkt nabízí především provozovatelům charterových flotil, u nichž může robot mimo jiné převzít práci inspektorů, kteří kontrolují stav vracených jachet.

Sicilské parkování

Přistanete-li na Sicílii a budete chtít vyrazit na výlet autem, budou se vám hodit znalosti o parkovacím systému na ostrově. V městečkách máte obvykle možnost za parkování platit, nebo neplatit. Je to na vás. Dalo by se říci, že vstupné je dobrovolné.

Ve Středomoří je škaredě

Tlaková níže se středem nad Tyrhénským mořem, silný mistrál v západním Středomoří, severovýchod v Ligurském moři, jih v Jónském, jugo na jihu Jadranu a silná bóra na zbytku Jaderského moře.

PrvníPoslední
Na horu