Asi nevyhraje soutěž krásy…
S vysokou pravděpodobností nepůjde o nejhezčí jachtu roku. Má ale svá pozitiva a svoji klientelu si tak najde. Jde o větší sestru známé Mojito 650.
Ve 30. letech dvacátého století panovalo (alespoň v Anglii) přesvědčení, že elegance u jachet = rychlost. Američané je sice při Americas Cupu přesvědčili o opaku, ale v té době se jednalo o drobné rozdíly. Nikdo by si tenkrát nedovolil posadit na vodu lavor a tvrdit že bude rychlý. Uběhlo třičtvrtě století a vše je jinak. Jachty připomínající umyvadla dokážou neuvěřitelné věci. Prvním mužem, který se na tuto cestu v offshore jachtingu vydal, byl David Raison, který stojí také za designem připravované Mojito 30.
Zdroj IDB Marine
Oplachtění, které by slušelo i závodnímu speciálu.
Jachty Mojito vyrábí loděnice IDB z bretaňského Concarneau. Mojito 30 bude navazovat na model Mojito 650, který přímo vycházel ze závodních jachet Classe Mini. Prototyp by měl být spuštěn na vodu na jaře 2024.
Kulatá příď si najde mezi jachtaři své příznivce, ale i odpůrce. Co se týče plavebních vlastností, hlavní výhodou je vysoká tvarová stabilita, která dodává jachtě větší výkon. Navíc v náklonu je ponořená část jachty souměrnější, než je tomu u jachet běžného tvaru a plocha laterálu se výrazně zmenšuje.
Jachta bude podobně jako Class Mini vybavena dlouhým čelenem. Ten bude za běžných podmínek schován v prolisu na přední palubě. Kýl bude sklopný, na zádi dvojice kormidel. Jachta bude připravená na stání na dně za odlivu.
Co se týče oplachtění, Mojito 30 připomíná závodní loď. Hlavní plachta typu square top má plochu 35 m2, genoa pak 28 m2. Jachta by měla být vhodná i na shorthanded regaty přes Atlantik, jako je Transquadra. Svědčí o tom také výtlak pod 3 tuny.
Zdroj IDB Marine
Uspořádání podpalubí.
V podpalubí bude díky velké šířce trupu nezvykle mnoho místa. Ohromné příďové lůžko s místem po stranách, salón, kuchyňský kout, navigace, koupelna a velká zadní kajuta. Na druhém boku za koupelnou velký úložný prostor.
Jachta není na pohled žádná krasavice, ale měla by být rychlá a praktická. A to jsou body navíc. Cena zatím nebyla stanovena.
Parametry
Délka 9,30 m
Šířka 3,45 m
Ponor 1,00 – 2,30 m
Výtlak 2950 kg
Balast 900 kg
Hlavní plachta 35 m2
Genoa 28 m2
Kosatka 19 m2
Genaker 85 m2
Motor 21 hp
Design David Raison/Pierre Delion
Více zde
865
Související články
Turistická jachta budoucnosti
Turistická jachta budoucnosti
Svět závodních offshore jachet se od světa jachet turistických před pár lety utrhl a turistické lodě se mu nedokázaly přiblížit. SKAW může být první lodí, která výhody závodních jachet vnese do turistického jachtingu a tyto dva směry znovu přiblíží.
Proč mají závodní jachty široké přídě
Proč mají závodní jachty široké přídě
Podívejte se na nejmodernější závodní jachty IMOCA nebo Class 40. Jsou nevzhledně široké na přídi. A byly by ještě širší, kdyby jim to pravidla dovolila. Proč tomu tak je, když vždy byla s rychlostí spojená ostrá příď? Byly dokonce i doby, kdy se vycházelo z předpokladu, že základem rychlosti je elegance. To už dnes neplatí. Zeptali jsme se na to závodního jachtaře Milana Koláčka.
Olympic 32, rychlost v genech
Olympic 32, rychlost v genech
Krása klasické jachty, nebo rychlost? To je třeba si rozhodnout před tím, než si vyberete Olympic 32. Jedná se o koncept, který musí lákat každého milovníka rychlosti.