Nákladní loď se potopila v Egeji
Nákladní loď Raptor, plující pod vlajkou souostroví Komory, se potopila nedaleko ostrova Lesbos. Ze čtrnáctičlenné posádky se podařilo zachránit jediného námořníka.
V oblasti nehody foukal severozápadní vítr silou 8° Beauforta. V neděli kolem 0700 došlo k poruše motoru. V 0820 kapitán lodě aktivoval signál MAYDAY, důvodem byl náklon lodě. Vzápětí Raptor zmizela z radarů. Nákladní loď byla na cestě z Egypta do Istanbulu s nákladem soli.
Předpokládá se, že příčinou tragédie byl průnik vody do nákladního prostoru. Příčinou byly vysoké vlny v oblasti. To následně způsobilo náklon a potopení.
Zdroj marine Traffic
Místo, kde loď zmizela z radarů.
Při záchranné operaci se řecké pobřežní stráži podařilo vrtulníkem lokalizovat a zachránit jediného člena posádky. Na pátrání spolupracovalo 5 nákladních lodí, 3 lodě kapitanátu, vojenský vrtulník a fregata vojenského námořnictva. Posádku lodě tvořilo 8 Egypťanů, 4 Indové a dva Syřani. Loď Raptor byla 106 metrů dlouhá a na vodu byla spuštěna v roce 1984.
908
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Co je meltemi a proč být ostražitý
Co je meltemi a proč být ostražitý
Pohodová letní plavba se změní na drama, když vítr zesílí nad 40 uzlů a zvednou se krátké a vysoké vlny. Obloha je jasná, tlak vysoko, ale vítr skučí v lanoví. Hladinu Egejského moře bičuje meltemi.