Search
× Search

Bude na Drveniku marína pro 250 jachet?

Bude na Drveniku marína pro 250 jachet?
Bude na Drveniku marína pro 250 jachet?

Přístav na ostrově Veli Drvenik zřejmě znáte. V plánu je marína pro 250 jachet. To je jistě dobré pro státní kasu! Místním se to nelíbí... Představa, že přijdou o zátoku, kde se koupají, či chytají v zimě ryby, je nenaplňuje. Kdo v souboji mamonu s ospalou touhou po klidu a zachování statu quo zvítězí?

Bouře Barra u Fastnetu

Bouře Barra je druhá pojmenovaná bouře zimní sezóny 2021/22. Vítr v okolí Fastnetu by měl dnes dopoledne dosahovat v poryvech rychlosti ke 100 uzlům. Výška vln u jihozápadního cípu Irska...

Bude nebo nebude foukat

Slunný den, předpověď slibuje bezvětří. Podle našich předpokladů by se ale měla před polednem zvednout bríza. Nebo neměla? Jsme na pobřeží poloostrova a čekáme, jestli zafouká, nebo se dnes na nás...

Když se zastaví čas...

Alkohol v krvi dokáže zázraky. Jsou chvíle, kdy dovede zpomalit, nebo téměř zastavit čas. Dokáže vteřinovou ručičku zvolnit na minutové tempo. Pokud se to stane na lodi, pak běží čas jinak...

Neserte lodního kuchaře

Tento příběh se stal na palubě lodi Meghna Liberty plující pod bangladéšskou vlajkou v Indickém oceánu. Měl by být poučením pro všechny, kteří provokují lodní kuchaře nebo obecně ty, kteří vlastní dlouhý nůž či mají k němu blízko.

Proč všechny kompasy chybují

Podíváte se na kompas u kormidla na pravoboku, jedno číslo, přejdete na levobok, jiné číslo, podíváte se na displej autopilota, třetí číslo, kurz na mapovém plotteru (pozor, to není kompas) čtvrté číslo. Proč ksakru každý kompas ukazuje něco jiného?

Nejvymakanější jachta do nepohody

Chystáte-li se na plavby v divokých vodách vysokých zeměpisných šířek, potřebujete spolehlivou jachtu, která se o vás postará. Potřebujete vymakanou loď, která má zdvojené systémy a nepotřebuje každou sobotu technika s krabicí náhradních dílů. Tato jachta je zřejmě to nejlepší, co bylo...

Peking

Zajímavý film o záchraně a restaurování jednoho z posledních plnoplachetníků, který sloužil jako nákladní loď na lince z Chile do Evropy. Je to 40 minut, ale stojí to za to.

Přístavní manévry sólo

Vypsali jsme nový kurz. Přístavní manévry sólo. Půjde o přístavní manévry, které se pokročilí naučí dělat na lodi sami. Kurz, který je určený pro pokročilé. Většinou z řad našich minulých žáků, kteří se chtějí posunout o úroveň výš, chtělo by se říci skoro až na samý vrchol. 

PrvníPoslední
Na horu