Search
× Search

Články

Nový rozměr saúdské magalomanie: plovoucí komplex Oxagon

Nový rozměr saúdské magalomanie: plovoucí komplex Oxagon
Nový rozměr saúdské magalomanie: plovoucí komplex Oxagon

Z malého přístavu s mizivým významem má do osmi let vyrůst jeden z největších obchodních uzlů v regionu Blízkého východu. Aby lépe odolával klimatickým změnám, jeho nemalá část má být plovoucí. Projekt Oxagon by si podle vize saúdskoarabského prince Mohameda bin Salmána měl notně ukousnout z porce světového obchodu, jež proudí Suezským kanálem.

Neserte lodního kuchaře

Tento příběh se stal na palubě lodi Meghna Liberty plující pod bangladéšskou vlajkou v Indickém oceánu. Měl by být poučením pro všechny, kteří provokují lodní kuchaře nebo obecně ty, kteří...

Michal Krysta šlape na plyn

Po nezdařené pasáži kolem Kapverd, kde náš závodník Michal Krysta na své soupeře ztratil, se znovu ukazuje, že v přímém srovnání je nejrychlejší. Na své soupeře od včerejška najel 13,...

Proč v klimatické debatě pořád chybí oceán, ptá se australská vědkyně

O změně klimatu se mluví, jako by šlo výhradně o atmosférický jev. Krize je však hluboce spjata s oceánem, což mezinárodní panely o klimatu dosud v podstatě ignorují. Upozorňuje na to vědkyně Sali Bacheová z organizace ClimateWorks Australia. Oceány přitom podle ní mohou sehrát klíčovou roli v...

Verdier: 1, 1, 1, 3

Kdo se stal největším vítězem letošního ročníku závodu Transat Jacques Vabre? Bezesporu to je designér Guillaume Verdier, který si z Martiniku veze třikrát první místo a jednou bronzový stupínek.

Kdo s koho v ARC

Kdo bude první v cíli transatlantického závodu ARC? Hned po startu se startovní pole rozdělilo na dvě křídla. Jižní křídlo zamířilo za klidnou plavbou v pasátu na jih, severní křídlo vsadilo na bouřlivou plavbu v tlakové níži, která ho udržela blíže ortodromě.

Kde se bere mlha

Máte-li za sebou zkušenost s mlhou na moři, jistě mi dáte za pravdu, že je to situace, kdy se na palubě cítíte nejméně jistě. Zvláště v místech, kde je hustý provoz.

Peking

Zajímavý film o záchraně a restaurování jednoho z posledních plnoplachetníků, který sloužil jako nákladní loď na lince z Chile do Evropy. Je to 40 minut, ale stojí to za to.

Přístavní manévry sólo

Vypsali jsme nový kurz. Přístavní manévry sólo. Půjde o přístavní manévry, které se pokročilí naučí dělat na lodi sami. Kurz, který je určený pro pokročilé. Většinou z řad našich minulých žáků, kteří se chtějí posunout o úroveň výš, chtělo by se říci skoro až na samý vrchol. 

První149150151152154156157158Poslední
Na horu