Tragická nehoda Čechů v Karibiku
K tragické nehodě došlo na korálovém útesu u ostrova Anquilla. 30 stop dlouhý motorový člun s trojicí 300 hp motorů nalétl v plné rychlosti na útes Blowing Rock. Jeden z mužů na palubě nehodu nepřežil.
Podle anquillské policie k nehodě došlo v úterý 18. ledna. Dva čeští občané si půjčili na St. Martinu člun určený k denním charterům. Vypluli z maríny Porto Cupecoy na St. Barth a později na Anquillu. Nedaleko od břehů Anquilly již večer narazili na útes. Nepodařilo se nám zjistit přesnou hodinu, ale předpokládám, že za večer je označován čas po západu slunce (v tropech se rychle stmívá). Pohybovat se v té době po moři plnou rychlostí na 10 m člunu s 900 hp motory je nezodpovědnost. Rychlost můžeme jen odhadovat, ale budeme-li mluvit o 35 uzlech, je to odhad spíše při zdi. To není bezpečná rychlost v místech, kde je možné mimo jiné čekat i neosvětlené rybáře.
Člun nalétl plnou rychlostí na útes. Jeden z dvojice Čechů svým zraněním na místě podlehl, druhý byl s vážnými zraněními převezen do nemocnice. Nyní již by měl být mimo ohrožení života.
4342
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?