Search
× Search

Proč se snažíme dávat jednoduché návody?

Proč se snažíme dávat jednoduché návody?
Proč se snažíme dávat jednoduché návody?

Včerejší článek o technice zajíždění pro přístavu vyvolal na FB hodně reakcí. Některé nesouhlasné. Proč navrhujeme jedno řešení a ne jiné? Proč navrhujeme A, když řešení je celá řada? Je to jednoduché, naše dlouholetá zkušenost nám říká, co je pro nováčky za kormidlem (to může být i ten, kdo jezdí 5 let na týden) nejjednodušší, co se nejlépe naučí, co je nejbezpečnější. vycházíme ze zkušenosti za kormidlem i zkušeností při výuce.

Blbost je věčná, láhev šampaňského nerozbitná a plavba ve skluzu se pokutuje

Ohořelý vrak stál v Pakoštane. Když bylo třeba ho odstranit, byl pod rouškou tmy odtažen majitelem ne nepříliš velkou hloubku a potopen. Blbý nápad. Novou hlídkovou loď chorvatské maríny se pokoušeli pokřtít hned čtrnáctkrát, než se podařilo láhev rozbít. No a plavba ve skluzu u pobřeží se...

Největší příliv na světě

Kde je na světě největší rozdíl hladin mezi přílivem a odlivem? Kolik to je? V Benátkách je maximum 1,2 m, Na Tenerife je to 2,5 m, V Hamburku 4,6 m. Kde je největší příliv v Evropě a jaký je největší skok na světě?

Jak jsme startovali (dva) motory

Nedávno jsem popsal navigační metody, které jsme používali v polovině devadesátých let minulého věku na jachtě Šárka. Byly primitivní. I chyba byla řešením. Dnes se na palubu Šárky vrátím ještě jednou. Tentokrát se podíváme na motorizaci této zcestovalé jachty.

PrvníPoslední
Na horu