Search
× Search

Zimování jachty, podpalubí

Jestliže jsme v minulém díle upozorňovali na nezbytnost odstranění vody a vlhkosti z paluby, pro prostory pod palubou to platí dvojnásob. V podpalubí musí být nejen sucho, ale všechny prostory...

Kde se bere Golfský proud

Golfský proud je topením, které ohřívá celou Evropu. Je 10 000 km dlouhý a patří k největším a nejrychlejším mořským proudům na planetě. Za jedinou vteřinu přepraví směrem k Evropě...

Mikrospánek?

Holandská nákladní loď narazila do ostrova Bornholm. Vezla hnojivo z Antwerp do Estonska pro pracovité estonské zemědělce. Do cesty se však postavil ostrov. Dánský ostrov…

Budoucnost

Takto vidí budoucnost jachtingu designéři z kanceláře VPLP, která udává směr nejen ve světě vícetrupých jachet, ale také závodních lodí třídy IMOCA.

Záchranná akce na Jadranu

Poslední týden se silnou bórou je náročný nejen pro jachtaře, ale také pro chorvatské záchranáře. Někteří jachtaři nejsou na silný vítr připraveni, v jiných případech dochází k technickým problémům na unavených lodích.

Dehler 30 one design

Dehler 30 one design je typická závodní jachta, která byla stvořena pro milovníky rychlé shorthanded plavby. I na podobné jachtě však je možné podnikat plavby turistické. Rychlost na podobné lodi je pak potěšením, které okoření turistickou plavbu mezi ostrovy. 

Zimování jachty, paluba a nad palubou

Minulý díl seriálu jsme věnovali přípravě zimoviště a konstrukce, na níž jachta stráví zimu. Tentokrát se zaměříme na další nezbytné činnosti, které je nutné před uložením lodě k zimnímu spánku odpracovat. Napřed to nejdůležitější: z lodi je třeba odstranit vodu, neboť škody způsobené mrazem...

Sada na opravu plachet

Trhlina na plachtě je hned. Důvodů může být celá řada. Nešetrné zacházení, snaha převrátit spíru mooringovou tyčí nebo stáří plachty. Když se tak stane, nic není ztraceno, ale je třeba k mít k nouzové opravě potřebné vybavení. Jiná situace samozřejmě bude v případě charterové lodě...
PrvníPoslední
Na horu