Budoucnost
Takto vidí budoucnost jachtingu designéři z kanceláře VPLP, která udává směr nejen ve světě vícetrupých jachet, ale také závodních lodí třídy IMOCA.
Projekt nese název Seaffinity. Jde o trimaran, který bude poháněn především větrem díky dvoujici pevných plachet Oceanwings. Pro případ absence větru bude na palubě hybridní motor poháněný elektrickou energii, která vznikne ve vodíkových palivových článcích.
Tvar jachty je inspirován těly mořských racků. Je to patrné především při pohledu zpředu. Projekt vznikl pro klienty, kteří hledají něco nového a tradiční nabídka jachet je nudná a příliš nešetrná k životnímu prostředí.
Parametry
Design VPLP
Materiál Hliník
Délka 45 m
Šířka 16,8 m
Ponor 2 m
Výška stěžně 35,5 m
Plocha plachet 2 x 250 m2
Více zde
Grafika VPLP
3058
Související články
Klaus by jen nesouhlasně pozdvihl obočí…
Klaus by jen nesouhlasně pozdvihl obočí…
I lodní doprava se snaží snižovat emise. Obviňovaná ze znečišťování ovzduší investuje do ekologických technologií. Utrácí stovky milionů navzdory Václavům Klausům, kteří nikdy neviděli výrazné tání ledu (samozřejmě kromě filmů Ala Gora).
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Před pár týdny způsobil Francois Gabart pozdvižení svým rozhodnutím předat kormidlo trimaranu SVR Lazartique v sólo třídě Ultim 32/23 mladšímu kolegovi Tomu Laperchemu. Jeho zájem se přesunul k o dost odlišné disciplíně, byť alespoň zůstal u tří trupů. Pracuje na vývoji obřího nákladního trimaranu, který by měl dopravovat zboží mezi Evropou a Amerikou rychleji než současné kontejnerovky.
Co o foilech nevíte
Co o foilech nevíte
V časopisu IBI vyšel zajímavý rozhovor o foilech s Quentinem Lucetem z designérské kanceláře VPLP. Mimo jiné i o sériové výrobě jachet s foily. To nejzajímavější z rozhovoru najdete níže.