Search
× Search

Články

Jak proplout zdražováním na Jadranu

Jak proplout zdražováním na Jadranu
Jak proplout zdražováním na Jadranu

Inflace zasáhla celou Evropu a Chorvatsko nezůstalo imunní. Jachtaři a další návštěvníci země se tak musí připarvit na to, že náklady budou opět vyšší než loni. Maríny zvýšily ceny meziročně v průměru o necelých devět procent. Některé ale zdražily i o dvacet. Přesto je stále možné doplout z Umagu do Dubrovníku bez rizika, že budete cestou muset vyhlásit osobní bankrot.

Kde je sauna nezbytností

Plavba mezi Švédskem a Finskem je plavbou saunovou krajinou. Sauna je všude, sauna je součást kultury, sauna je v každém domě a sauna je i v každém přístavu, kterému je možné říkat...

Nová meteo bóje u Visu

Chorvatští meteorologové z Državnog hidrometeorološkog zavoda instalovali nedaleko Visu novou meteorologicko-oceánografickou bóji, která bude mít za úkol v reálném čase monitorovat...

Toto je budoucnost?

Nicomatic je závodní jachta třídy Classe Mini, kterou navrhl muž na roztrhání Sam Manuard pro Caroline Boule. Classe Mini je díky relativně nízkým cenám lodí rodištěm inovací. Uspěje-li netradiční jachta, můžeme něco podobného čekat i u větších lodí.

Mlha v krajině mělčin

Plavba labyrintem souostroví Alandy na severu Baltu vyžaduje dvě věci. V první řadě je to neustálé studium mapy. V druhé řadě pak sledování bójí kardinálního a laterálního značení. Možná jsem prohodil pořadí… A teď si představte, že padne mlha.

Maríny nejsou. A nebudou…

Chorvatské maríny praskají ve švech. A na čekacích listinách jsou stále větší jachty, stále movitější klientely. Maríny se nemusí prát o zákazníky. Zájemci o místa se přetlačují mezi sebou, aby mohli platit.

Proč jsou profíci jinde?

"Jaký je rozdíl mezi profesionálními závodními jachtaři a námi?" To byla otázka, kterou jsem si jednou vyslechl na palubě při kdovíjaké fanregatě od posádky, která už byla schopná při réčku přetáhnout kosu na druhý bok.

Polární diagram slibující 20 uzlů

Polární diagram je graf, který udává rychlost jachty v závislosti na směru a síle větru. U většiny běžných jachet se křivky ani neblíží dvouciferným hodnotám. Tento graf je jiný. Milovníkům rychlosti dokáže vykouzlit na tváři spokojený úsměv. Křivka atakující 20 uzlů slibuje mocné zážitky.
První134135136137139141142143Poslední
Na horu