Proč jsou profíci jinde?
"Jaký je rozdíl mezi profesionálními závodními jachtaři a námi?" To byla otázka, kterou jsem si jednou vyslechl na palubě při kdovíjaké fanregatě od posádky, která už byla schopná při réčku přetáhnout kosu na druhý bok.
Těžko se hledá na něco takového odpověď, pokud nechcete urazit. Možná by se dalo pro odpověď využít toto video z jednoho z mnoha desítek tréninků, které v Bretani probíhají od časného jara do podzimu každý rok.
Jde o trénink třídy Class 40. Ve Francii takto trénijí závodníci minimálně v těchto třídách Classe Mini, Class 40, Figaro, Multi 50, IMOCA. Na vodě je obvykle několik lodí, srovnávají rychlosti, dělají testy, zkouší nastavení. Spolu s nimi je na vodě trenér Tanguy Leglatin na gumáku. Takový běžný pracovní den na jedné ze základen francouzského offshore jachtingu. V pondělí trénink na vodě, v úterý trénink na vodě, ve středu možná něco teorie a servis lodí. Čtvrtek znamená trénink na vodě a v pátek jakbysmet. Sobota a neděle je volno, to dá rozum.
Tak vypadá týden profesionálního jachtaře ve Francii. Nejen týden, tak vypadá měsíc, a tak vypadá rok. A táhne se to od chvíle, kdy do toho kolotoče vstoupíte.
Tito lidé, i kdyby nechtěli, musí být o nějaký ten krok dále než poučený amatér. Ne snad?
A to ještě skoro všichni strašně chtějí.
1796
Související články
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?
150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle.
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.