Search
× Search

Safety briefing, bezpečnost především

Safety briefing, bezpečnost především
Safety briefing, bezpečnost především

Při každém začátku plavby s novou, či staronovou posádkou by mělo proběhnout bezpečnostní školení. Lišit se samozřejmě bude obsahem a obsáhlostí. Pro začátečníky bude sloužit jako celkové seznámení s plavidlem, jeho užíváním, bezpečnostními prvky, ale také bezpečnostními riziky. Pro zkušenější poslouží spíše pro zorientování se v bezpečnostní výbavě a jejím uložení na palubě.

Zablokované kormidlo

Vplouváte do maríny. Posádka pobíhá po palubě, chystá fendry, vyvazovací lána a háček. Vy máte přečtenou situaci, víte, odkud fouká vítr, kam bude loď snášet, které lano je návětrné a jak celý...

Kdy si vzít záchrannou vestu

Pokud začínáme kurz, nebo vyplouváme s novou posádkou, je dobré si nastavit základní pravidla nejenom pro fungování na lodi, ale také pro zachování bezpečnosti. Jedním z důležitých témat...

Když nechce naskočit motor (2. díl)

Včera jsme se zaměřili na problémy se startováním motoru spojené s palivovým okruhem. Dnes se podíváme na druhou nejčastější příčinu toho, proč motor nestartuje. Opět jde jen o hrubý návod, jak postupovat v situaci, kdy jsem na vodě s omezenými servisními možnostmi a motor...

Když nechce naskočit motor (1. díl)

Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.

Dočkali jsme se…

Tak jsme se dočkali… Nová loď na kurzech Lodních novin. Dnešek se zapisuje do historie! Tedy… Do historie Lodních novin.  Dnes totiž proběhl první kurz na naší nové lodi Cesaria. Její předchůdkyně Christine se po několika intenzivních sezonách odebrala do manévrovacího důchodu.

Častá chyba při přístavních manévrech

Při výuce přístavních manévrů nám rukama projde velké množství lidí, zkušených i méně zkušených. Každý se snaží, co nejlépe pochopit a naučit se, jak mít plachetnici během přístavních manévrů co nejvíce pod kontrolou. Co bývá častým základním problémem, se kterým se naši kurzanti potýkají? Na co...

Bezpečné vázaní lana na vazák

Při přípravě lan před přistáním je možné uvázat konec na vazák různými způsoby. Většina jachtařů používá oko s dračí smyčkou, které se provlékne středem vazáku a přehodí přes oba konce. Po provléknutí vyvazovacím okem na molu se druhý konec uváže na vazák a je hotovo.

Trochu navigace, aneb trojúhelník DST

Při navigaci samozřejmě kromě jiného počítáme s naší rychlostí, časem a vzdáleností, kterou chceme uplout. Často potřebujeme rychle spočítat, jak dlouho nám bude plavba trvat, nebo jakou uplujeme vzdálenost za daný čas. Pro ulehčení těchto jednoduchých výpočtů je dobré zapamatovat si...

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od svého představení získala mnoho prestižních ocenění.

PrvníPoslední
Na horu