Search
× Search

Kondiční plavby KWS

Kondiční plavby KWS
Kondiční plavby KWS

Ahoj námořníci, rád bych vás pozval na naše plavby za dobrodružstvím. Na plavby, na kterých získáte další zkušenosti s plavbou na plachetnici, ať už se jedná o „základní“ výcvik (přístavní manévry, COLREG, meteo, trim plachet) nebo delší přeplavby, kde se připravuje navigace na delší vzdálenosti s ohledem na povětrnostní podmínky a pluje se více přes noc.

Jak odplout od pumpy?

Jsme na jachtě s dvojicí kormidelních listů, nemáme příďový propeler. Dokážeme odplout z místa, na které se jachta sotva vejde?

A bude foukat? Bude…

Chcete si zajachtit, ale bojíte se, jestli bude foukat. Aby to nebylo celé na motor... V pátek v noci foukne. Ale na jachtění to nebude. Alespoň ne v Irsku.

Kurz nouzových situací na jachtě

Stojíte na kotvě na 10 metrech hloubky a vrátek vypoví službu. Jak kotvu vytáhnout? Umíte na vlnách předat vlečné lano na druhou jachtu? Zajet na bóji nebo na kotvu na plachty? Zkoušeli jste kormidlovat nouzovou pákou? Umíte nouzově opravit plachtu? Pracovat na stěžni?

Příliv a odliv během dne

V minulém článku jsme si vysvětlili základní princip fungování přílivů a proudů během měsíčního cyklu. Tedy doby, kdy Měsíc zvládne oběhnout Zemi a během své cesty nějak interaguje se Sluncem. Dnes si vysvětlíme, s čím se můžeme setkat během denní plavby. Posuneme se tak do kratších...

Co je skočný a hluchý příliv?

Pokud jste se někdy alespoň trochu zajímali o přílivy a proudy, určitě přišla řeč na typy přílivů. Pro zájemce o získání licence B jak pak nutností porozumět těmto principům, aby zkoušku úspěšně absolvovali. My si dnes vysvětlíme, co znamenají pojmy skočný a hluchý příliv (nadále budeme používat...
PrvníPoslední
Na horu