Jak zajet na toto místo u benzínky?
Pokud začnete dotazem, zda na lodi s jedním kormidlem, nebo s dvojicí kormidelních listů, ptáte se správně. Začneme s jedním kormidlem. A na lodi nejsme sami. Máme k ruce pomocníka na přídi.
Místo je krátké a těžko budeme zajíždět standardně. V případě, že máme jachtu s jedním listem kormidla a jsme na palubě nejméně dva, raději bych zajížděl na přední chod a využil bych k přiražení zádě k molu příďový spring a prop wash (poslání proudu vody lodním šroubem na vytočené kormidlo). Jak vidíte na obrázku, důležitý bude fendr na přídi. Také na boku budou fendry, ale to je samozřejmé, tedy je není třeba kreslit.
Přídí najedeme k rohu, pomocník na přídi hlásí místo, které máme k dispozici a podá palivovému magnátu na břehu příďový spring. V případě, že se magnát nezvedá od kafíčka, nahodí si příďový spring na pachole. Na vazáku na přídi spring napne tak, aby jachta nemohla narazit do nábřeží před přídí.
Grafika Lodní noviny
Je to snadné, stačí použít příďový spring.
Pak už je to na kormidelníkovi. Otočí kormidlo od mola a zařadí mírný přední chod, aby se spring pomalu napnul. Jakmile je natažený, může kormidelník pomalu přidávat plyn. Prop wash bude posouvat záď k molu.
Pokud by hrozilo, že se záď k nábřeží nevejde, bude pomocník na přídi pomalu povolovat sping.
Jednoduchý a bezpečný postup.
Vše vás můžeme naučit na našich kurzech manévrů pro pokročilé.
1104
Související články
Bezpečně nebo nebezpečně k molu?
Bezpečně nebo nebezpečně k molu?
Vítr fouká z boku a vy potřebujete zacouvat k molu. Najíždět z jedné strany je záruka bezpečnosti, naopak připlout ze strany druhé znamená, zadělat si na problémy.
Přerušení kurzů přístavních manévrů v Praze v červnu
Přerušení kurzů přístavních manévrů v Praze v červnu
Přístavní manévry v červnu budou přerušeny od 13. do 23. června včetně. Chystáte-li se na loď, musíte využít termíny před 13. červnem.
Jak správně pracovat na palubě s mooringem
Jak správně pracovat na palubě s mooringem
Při přístavních manévrech hraje hlavní roli kormidelník. On musí být schopen stabilizovat loď. To ale neznamená, že pracant u mooringu by neměl co pokazit. Jaká je hlavní chyba, ke které při práci s mooringem může dojít?