Search
× Search

Články

Antifouling jed, nebo spása? Část 3

Antifouling jed, nebo spása? Část 3
Antifouling jed, nebo spása? Část 3

V další části našeho putování světem antifoulingů si popíšeme, co se vlastně pod vodou děje a jaké jsou základní strategie boje s agilním životem napadajícím naše lodě. Setkáváme se s otázkou, za jak dlouho začnou organizmy trup obrůstat a jak dlouhá je tedy „bezpečná doba“ pro pobyt plavidla ve vodě.

Nic než karbon

Francouzský výrobce jachtařské takeláže AG+ Spars z města Rochefort otevírá nový provoz, který se bude věnovat výhradně výrobě karbonových stěžňů, ráhen a profilů. Na tento segment se chce...

Znovu somálští piráti?

V neděli byl v Rudém moři ozbrojenci napaden chemický tanker Central Park. Americkým vojákům z torpédoberce USS Mason se podařilo loď osvobodit. V pondělí ráno pak byly na...

Hullbot - dobrý sluha i zlý inspektor

Australský start-up Hullbot vyvinul multifunkčního podvodního robota, který umí čistit a kontrolovat trupy lodí. Svůj produkt nabízí především provozovatelům charterových flotil, u nichž může robot mimo jiné převzít práci inspektorů, kteří kontrolují stav vracených jachet.

Sicilské parkování

Přistanete-li na Sicílii a budete chtít vyrazit na výlet autem, budou se vám hodit znalosti o parkovacím systému na ostrově. V městečkách máte obvykle možnost za parkování platit, nebo neplatit. Je to na vás. Dalo by se říci, že vstupné je dobrovolné.

První6970717274767778Poslední
Na horu