Nejsou lidi. Ani v Bretani
Lodní stavitelství a na něj navazující další odvětví jsou specifickým oborem vyžadujícím jistou míru odbornosti. To ztěžuje nábor nových pracovních sil. Že je situace napjatá napříč regiony, potvrzuje fakt, že nedostatek lidí hlásí i jachtařské firmy z Mekky jachtingu - francouzské Bretaně.
Francouzská komora sdružující firmy z lodních oborů zveřejnila výsledky průzkumu uskutečněného v prosinci 2023 mezi firmami podnikajícími v oblasti rekreační plavby. Cílem bylo zjistit, zda se firmy potýkají s problémy v oblasti lidských zdrojů. Komora ke svému záměru využila databázi CRAFT, která zahrnuje všechny bretaňské firmy v oblasti vodních sportů (výrobní, servisní, prodejní).
Určitou představu si lze udělat už na základě informace, že na 1078 e-mailů rozeslaných komorou přišlo jen 25 odpovědí, což představuje pouze 2,7 procenta. Zbylých více než 97 procent podniků nejspíš nenašlo volnou duši, která by dotazník zodpověděla. I z toho mála obdržených odpovědí však lze vyčíst trend.
V krátkodobém či střednědobém horizontu plánuje nábor zaměstnanců 72 procent z těch, kteří zaslali odpovědi. Okamžitě by novou pracovní sílu potřebovalo 36 procent z nich. Zhruba polovina uvedla, že důvodem poptávky po pracovní síle je nárůst obchodní činnosti. Většina se však potýká s nedostatkem lidí z důvodu odchodu zaměstnanců, ať už do důchodu, nebo ke konkurenci. Leckde jde o souběh obou důvodů.
Snazšímu náboru brání několik překážek. Více než dvě třetiny respondentů uvedly, že uchazečům o práci schází specifické dovednosti. Více než polovina zmínila neúměrné mzdové požadavky. S tím také souvisí bariéra na straně nabídky - potenciální zaměstnance odrazuje nedostatek a tudíž vysoká cena ubytování na bretaňském pobřeží.
587
Související články
Největší příliv na světě
Největší příliv na světě
Kde je na světě největší rozdíl hladin mezi přílivem a odlivem? Kolik to je? V Benátkách je maximum 1,2 m, Na Tenerife je to 2,5 m, V Hamburku 4,6 m. Kde je největší příliv v Evropě a jaký je největší skok na světě?
Častá chyba při přechodu na zpětný chod a co s tím
Častá chyba při přechodu na zpětný chod a co s tím
Při manévrování v přístavech je často vidět, že přechod na zpětný chod je mnohdy okamžikem, kdy jachta je ovládána živly, silami, které neznáme, nebo snad vlastní škodolibostí, ale určitě ne kormidelníkem. Jak se tomu vyvarovat?
Kde bude vítr silnější a kde slabší
Kde bude vítr silnější a kde slabší
Slyšeli jste někdy o konvergentním a divergentním pobřeží? Zní to složitě, ale jde o jednoduchou věc, která vám může velmi pomoci. Pokud víte, jak ji využít.