Search
× Search

Heave to neboli postavení lodi do driftu

Heave to neboli postavení lodi do driftu
Heave to neboli postavení lodi do driftu

Je to jeden z nejužitečnějších manévrů pod plachtami, který rozhodně stojí za to umět a měl by ho znát každý skipper. Jeho použití je široké. Měl by být první reakcí při MOB. Pomáhá, když na lodi řešíme technický problém či zranění. Je to účinná technika pro přečkání bouře. Když je třeba se věnovat navigaci (např. náměry pro získání pozice, ověření informací z mapy, pilota apod.). Nebo prostě jen když toužíte po „pohodlnější“ pauze na svačinu, nebo toaletu při dlouhé plavbě.

Nábožná chasa Čes. Yacht Klubu

Již dlouhá léta pracuje kolektiv autorů Lodních novin na přelomové vědecké práci Vliv katolické věrouky na česká jachting. Se střídavými neúspěchy. Až nyní se podařilo kolegyni I.V. objevit v archívech bývalé Státní bezpečnosti materiál zásadní důležitosti pro naše výzkumy.

Když se nechce domů…

Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?

Mohu-li, couvám

Říjnová plavba po Chorvatsku umožňuje stát pravidelně s lodí u mola bokem. Co jindy je možné jen u benzínové pumpy, jde v říjnu skoro kdekoli. Nejjednodušší způsob stání u mola. Většina zajíždí k molu na přední chod. Já raději couvám.

Jiný Jadran

Teploty 22 – 23°C, moře stále koupací, lodí jen jako šafránu a jejich ceny přívětivé. Slunečný týden, dva, tři. Připlutí do přístavu není třeba plánovat. A jiní turisté? Zaslechl jsem, že jednoho opozdilce zahlédli ve Vodici… Ideální čas na plavbu po v létě vyblázněném...
PrvníPoslední
Na horu