Stylově po řece
Italský výrobce lodí Gozzi Mimi uvedl na trh novou verzi své motorové jachty Libeccio 11 Cabin. Novinka je určena především pro vyznavače klasického vzhledu a pohodlí. Víkendové pobyty na vodě se tak stanou stylovou záležitostí.
Lodě od Gozzi Mimi nezapřou inspiraci v tradici, která se projevuje v pojetí designu s řadou klasických prvků. Zároveň se ale hlásí i k současným trendům a moderním postupům v lodním stavitelství. Přičteme-li spoustu dřeva, italský šmrnc a dostatečný výkon na zádi, máme co do činění s velmi stylovou motorovou jachtou.
Podle loděnice je tento model z pera Valeria Rivelliniho ideální pro plavbu po řekách, kanálech a pobřežních vodách. Rivellini přepracoval tradiční model Libeccio 11 Cabin (což byl vůbec první hardtop v nabídce loděnice Gozzo) tak, aby rodina nebo skupina přátel mohla využívat venkovní prostory lodi v kteroukoli denní dobu. Za tímto účelem byl prodloužen kokpit, aby vznikl prostor pro velkorysé centrální lehátko. Venkovní kuchyně a odpočinková zóna na přídi byly propojeny. Uvnitř nabízí nový model Libeccio 11 Cabin salón/kuchyňku a dvě kajuty, každou pro dvě osoby.
Navzdory tradičnímu vzhledu je trup vyroben z moderního vakuového sklolaminátu. Ve standardní konfiguraci je loď vybavena dvěma dieselovými motory Yanmar, každý o výkonu 250 koní.
Technická specifikace
Celková délka 11 m
Délka trupu 9,4 m
Šířka 3,5 m
Výtlak 7 t
Motorizace 2x 250 hp
206
Související články
Vikingský nájezd po 1000 letech
Vikingský nájezd po 1000 letech
Evropskými vodami se po mnoha staletích opět plaví tradiční vikingská loď. Sice je kromě plachet vybavena i elektrickým pohonem, ale jinak je Saga Farmann věrnou kopií lodi Klastad, která se potopila v roce 998. Jejím cílem je Istanbul a smyslem říční plavby skrze kontinent má být mimo jiné osvěžení „starého přátelství“ mezi Skandinávií a Tureckem.
Horko v turecké loděnici
Horko v turecké loděnici
V pondělí vypukl požár v jedné z výrobních hal loděnice Damen Yachting v turecké Antalyi. Podle vyjádření loděnice se řádění živlu obešlo bez obětí a zranění a nedotklo se ani žádného z rozestavěných projektů. Hala však byla „značně poškozena“.
Megajachty máme rádi, peníze ještě radši
Megajachty máme rádi, peníze ještě radši
Saúdskoarabský princ Fahad bin Sultán bin Abdulazíz al Saúd prohrál soud se švýcarskou bankou Credit Suisse o 41 milionů dolarů (880 milionů korun). Londýnský soud členovi saúdské královské rodiny uložil povinnost zaplatit dluhy, které vůči bance měla jeho společnost Burgundy Sea. Peníze si tato účelová firma půjčila na refinancování 82metrové superjachty Sarafsa. Bance však vrátila jen 13 500 eur. Je to druhý případ z nedávné doby, který vrhá ne právě příznivé světlo na rijádskou dynastii ve vztahu k motorovým lodím.