Search
× Search

Co je třeba vědět o VHF, 1.díl

Co je třeba vědět o VHF, 1.díl
Co je třeba vědět o VHF, 1.díl

Většina lodí, se kterými se běžně setkáme, musí být vybavena radiostanicí. Ve většině případů si začínající jachtaři musí kromě kapitánského kurzu dodělat ještě kurz radiooperátora. K dobrým mravům na vodě patří nejenom schopnost správného použití VHF, ale i znalost mezinárodně sjednocených volacích zpráv, které mají své určité priority. Dnes se zaměříme na základní typy nouzového volání.

Návětrná nebo závětrná?

Víte, co znamená, že je loď návětrná, nebo naopak závětrná? Co se děje, když v sílícím větru ztrácíme kontrolu a jak lépe docílit vyváženosti plachet? Pro správnou odpověď trochou teorie,...

Synoptické značení větru

Při práci se synoptickou mapou, nebo s aplikacemi užívajícími formát GRIB se můžeme dozvědět o směru a síle větru. Ke značení se používá specifický systém užívající takzvané synoptické značení...

Větší klid při couvání k molu

Přistávání s lodí v přístavu patří mezi největší strašáky trápící začátečníky, které dovedou pozlobit i zkušené. Jistota přichází se zkušeností, ale také s dostatečným drilem. Základem je vždy pečlivá příprava lodi a správné rozdělení funkcí.

PrvníPoslední
Na horu