Lano s olovem pro lepší kotvení
Pokud jste majitelem menší plachetnice, nebo člunu a často s lodí kotvíte, asi jste při pořizování kotevního vybavení řešili otázku, jestli mít na lodi kotevní řetěz, lano, nebo kombinaci obojího. Výhody řetězu jsou nesporné, ale na menších lodích se často řeší problém s prostorem v malé kotevně, navíc manipulace bez elektrického vrátku není dvakrát příjemná. S lanem se pracuje daleko lépe, ale jeho nižší váha může být při kotvení na škodu. Často se tento problém vyřeší pár metry řetězu u kotvy a zbytkem lana.
Na trhu je ale celkem zajímavé řešení, které mohu z osobní zkušenosti doporučit. Jedná se o klasické pletené lano s polyesteru, které ale uvnitř má všitá olověná závaží, která výrazně zvyšují jeho hmotnost. S lanem se výborně pracuje, nepoškrábete se při spouštění gelcoat a váha lana mnohonásobně zvyšuje jeho efektivitu při kotvení.
Lano má v nabídce například firma Plastimo (u nás fas yachting)
5497
Související články
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.
Jak vytáhnout kotvu, když je pod lodí
Jak vytáhnout kotvu, když je pod lodí
Plné kotviště, ráno potřebujete vytáhnout kotvu. Jenomže je pod jinou lodí a posádka nejspíše sedí ne břehu na epressu. Co s tím?
První samostatná plavba aneb když se věci s...u
První samostatná plavba aneb když se věci s...u
Sbíráte dlouho zkušenosti s ostatními, abyste konečně vypluli sami. A začnou se dít podivuhodné věci. Díky krásný a stručný popis toho, jak to také může na lodi býti našemu čtenáři Honzovi Štěpánovi.