Search
× Search

Zablokované kormidlo

Vplouváte do maríny. Posádka pobíhá po palubě, chystá fendry, vyvazovací lána a háček. Vy máte přečtenou situaci, víte, odkud fouká vítr, kam bude loď snášet, které lano je návětrné a jak celý...

Typy refování klasické hlavní plachty

Pokud si vybíráme loď na charter, jedním z hlavních kritérií bývá, jaký typ hlavní plachty si zvolíme. Na výběr je mezi rolovací a klasickou hlavní plachtou s lazy bagem. Každá z variant má samozřejmě své plusy i mínusy. Záleží tedy, jaký je účel plavby, jak mám zkušenou posádku...

Jaký je rychlostní limit na moři?

Víte, jakou maximální rychlostí můžete na moři plout? 10, 20, 50 uzlů? Tak tedy kolik? Nečekejte exaktní čísla, ta na moři platí jen na minimu míst. Těmi místy jsou průlivy, průplavy, frekventované pasáže mezi ostrovy, ústí řek a jiné. Pro tato místa je maximální rychlost uvedena v...

Poznáte toto místo?

Prozradíme vám, že je to přístav, za který se svého času platilo 20 kun. To už dnes neplatí a kuny už také nejsou. Kolik jste v přístavu naposled zaplatili?

Bezpečná plavba na zaďák

Jste na běžné charterové jachtě a potřebujete plout na zaďák. Na palubě není spinakerový peň. Jak si v takové situaci počínat? Jak využít nejlépe větru a plout co nejefektivněji?

Pomoc! Švábi na palubě!

Měli jste někdy šváby na palubě? Můžete křičet, že nejste bordeláři, ale vydáváte-li se na tropické plavby, může být jen otázkou času, kdy se na palubu dostanou.

Poslední
Na horu