Nové termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Srpnové termíny přístavních manévrů v Praze byly plné. Dva termíny jsme proto přidali. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte tedy ještě možnost. Volná místa na praktických kurzech v centru Prahy.
Dobře si pamatuji léta, kdy jsem na lodi začínal. Každé zajetí do přístavu znamenalo adrenalin až po uši, nejistotu, komedii pro ostatní a plnou naběračku stresu pro mě. Nikdo nás to nikdy neučil a metoda pokus-omyl je zatraceně zdlouhavá. Zvláště proto, že se tomu, co neumíme, co nejvíce vyhýbáme.
Jak dlouho již jezdíte na jachtě? A kolikrát za rok si zajedete do maríny nebo přístavu? Zajedete si desetkrát za rok? A je po ruce někdo, kdo by opravil vaše případné chyby? Představte si, že byste desetkrát za rok zaparkovali s autem do řady u chodníku. Jak by vám to šlo? Jak dokonalí byste byli?
Strávíte-li na jachtě týden či dva ročně, desetkrát do přístavu obvykle nezajedete. Proto je tempo odstraňování stresu a nepohody zanedbatelné. A stres a nepohoda na náladě při dovolené nepřidají.
Už téměř před 10 lety jsme začali učit přístavní manévry. Na základě toho, jak chabé byly dovednosti našich jachtařů z kapitánských kurzů, které měli za sebou. Nejprve na Orlíku, dále v Chorvatsku a nakonec jsme přidali jednodenní kurzy v Praze.
Naše pražské kurzy jsou primárně určené pro jachtaře, kteří se na vodu vydávají cca po roce a chtějí si oživit dovednosti ještě předtím, než vyvezou rodinu či přátele. Chtějí mít na dovolené více klidu, jistotu, že složité situace zvládnou se ctí. Tedy ne tak, že se k molu nějakým způsobem dohrabou, ale že zvolí správnou strategii, vědí, co dělat a připravený scénář dodrží.
My vás toto vše naučíme. Máme za sebou snad i více než desetitisíce zajetí k molu s našimi žáky. Ne celkem, ale každý z našich instruktorů. Víme jak na to, umíme to učit, víme, kde se dělají chyby a jak je odstranit. Říká se, že kdo neumí, ten učí. To u nás neplatí. Umíme to a víme, jak to naučit.
A nemusíte přijít sami. Chystáte-li se na loď s partnerem, nebo partnerkou, je dobré, pokud oba vědí, co od sebe mohou očekávat. My vás sladíme, sehraná dvojice zvládne mnohem více než šikovný jednotlivec.
Naučíme vás připlouvat k molu, odplouvat od mola, naslouchat lodi a zvládat ji stejně, jako zvládáte svůj vůz. Bude to sice něco stát, ale atmosféra na vaší dovolené vám to vynahradí.
Kurzy v Praze pořádáme celé léto. Pokud vám nevyhovují vypsané termíny, kontaktujte nás a pokusíme se vám vyjít vstříc.
A na podzim pro vás máme připraveny třídenní kurzy v Chorvatsku, které vaše dovednosti posunou na další level.
Kurzy pořádáme na jachtě s kormidelním kolem pro 4 žáky na palubě.
2657
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?