Jak je to s odpadem na jachtách
Odstraňování odpadů z jachet na moři dle přílohy V k úmluvě MARPOL 73/78
Druhy odpadů
|
Mimo zvláštní oblasti
|
Ve zvláštních oblastech 1)
|
Výrobky z umělých hmot včetně lan z umělých vláken
|
Odstraňování zakázáno
|
Odstraňování zakázáno
|
Papírový, textilní, kovový a skleněný odpad
|
Odstraňování povoleno ve vzdálenosti větší než 12 nm od pobřeží
|
Odstraňování zakázáno
|
Potravinový odpad
|
Odstraňování povoleno ve vzdálenosti větší než 12 nm od pobřeží
|
Odstraňování povoleno ve vzdálenosti větší než 12 nm od pobřeží
|
Veškeré odpady shromážděné ve zvláštních nádobách na jachtě se ukládají v přístavních sběrných zařízeních.
1)Zvláštní oblasti jsou v souladu s pravidlem 5 přílohy V. protokolu1978k Mezinárodní úmluvě o zabránění znečišťování z lodí (MARPOL), 1973, oznámeným pod č. 71/1995 Sb., tyto oblasti: Středozemní moře, Baltské moře, Černé moře, Rudé moře, Perský záliv, Severní moře, antarktická oblast již od 60. rovnoběžky jižní šířky a Karibské moře.
668
Související články
Častá chyba při přechodu na zpětný chod a co s tím
Častá chyba při přechodu na zpětný chod a co s tím
Při manévrování v přístavech je často vidět, že přechod na zpětný chod je mnohdy okamžikem, kdy jachta je ovládána živly, silami, které neznáme, nebo snad vlastní škodolibostí, ale určitě ne kormidelníkem. Jak se tomu vyvarovat?
Ověšená záď lodě znamená riziko
Ověšená záď lodě znamená riziko
Často dnes najdete zadní část kokpitu zastavěnou a ověšenou tak, že není snadné dostat vyvazovací lano na břeh, případně ještě zpět na vazák. Navíc se vám již jistě stalo, že jste měli na boku lodě na zadním koši upevněný přívěsný motor. To vše představuje riziko.
Teplota vody jako rizikový faktor
Teplota vody jako rizikový faktor
Jachtařům se zdá jachting stejně nebezpečnou činností, jako přecházení Strakonické na světlech na Smíchově u lihovaru. Ano, určité riziko vždy existuje… Takové pojišťovny to ale vidí jinak.