Slovník vyhrává…
Už známe jméno vítěze naší malé navigační soutěže. Trochu jsme vás napínali, pravda, ale už je to tady.
Ještě jednou si tedy zopakujeme správný výpočet.
Variace = 5° W
Náměr 1 = 050°
Náměr 2 = 122°
KK + Var. + drift = 030° + (-5°) + ( - 10°) = KV = 015°
Vyneseme KV, odměříme uplutou vzdálenost 10 mil.
Změříme KV do přístavu Dover: KV = 300°
KV – drift – Var = KK
300° - (- 5°) – (- 5°) = 310°
KK = 310°
Správně měla výpočet většina soutěžících.
Tím šťastným z nich byl Aleš Cirnfus.
Vítězi gratulujeme. Ozvěte se nám, kam máme knihu zaslat.
Pokud vás navigace baví, příklady z navigace pro oblast plavby C“ včetně navigačního plotteru a cvičných map lze objednat na www.yachtservice.cz
3987
Související články
Pro plánování plavby stále papírová mapa
Pro plánování plavby stále papírová mapa
Během dvou desetiletí jsme se ocitli v digitálním světě. Platí to i o jachtingu. Navigujeme mapovým plotterem, nebo dokonce telefonem. Je však stále oblast, kde je papírová mapa téměř nezastupitelná. Jde o plánování plavby.
Když je dnes doba alternativních přístupů...
Když je dnes doba alternativních přístupů...
Pravdou je, že zde na Lodních novinách se poslední dobou razí jen jeden a nebojím se to říct, mainstreamový pohled na vedení lodi na moři. Sám jsem si na sobě v posledních letech všiml relativní kostnatění, používání stále stejných postupů a naučených pouček. Jsou mezi námi ale tací, kteří se nebojí alternativních pohledů na dějiny, na vědu, na svět jako takový. Tak proč nejít touto cestou i v jachtingu?
Kontrolujte si na charterové jachtě hloubkoměr, jinak…
Kontrolujte si na charterové jachtě hloubkoměr, jinak…
Přebíral jsem charterovou jachtu od pracovníka, kterého znám. Na závěr obligátní kontrolní otázka: „Od jaké hladiny ukazuje hloubkoměr?“ První den jsem se s jeho odpovědí spokojil…