showTop
× Search
Jirka Pacák při plavbě z Šibeniku na Maltu zajel také do Černé Hory, respektive do Boky Kotorské. Jak vypadala úřední mašinérie při plavbě mimo Evropskou unii? V Dubrovníku v přístavu Gruž v budově se žlutým čtvercem a velkým Q šlo vše hladce. Nejprve kapitanát, kde jen okopírovali crew list, a pak policie s doklady. A celnice. Ta opět kopírovala ostošest. Vše ale šlo rychle, zdržel nás víc nákup chleba a vody. V Dubrovníku má úřad otevřeno nepřetržitě. „Už se nikde nezastavujte,“ zdůraznil úředník. Na cestě je sice ještě poslední chorvatský přístav Molunat, ale po odhlášení tam není zastávka možná. Chorvaté odplutí hlídají. V Boce Kotorské Plavba podél pobřeží byla v klidu, jen jsme si občas pomohli motorem překonat fleky nicotného větru. Za poloostrovem Prevlaka začíná hluboký záliv Boka Kotorská. Celou Boku jsme motorovali proti slabšímu protivětru. Byla noc, chladno, a chtěl jsem už mít nohy pod dekou. Po jedné hodině v noci a...

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Poslední videa


Závodní jachting

Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále?
Daniel Vodička
/ Kategorie: ČNR

Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále?

Atraktivní třída First 36 má na České námořní rallye vážný problém. Včera spadl stěžeň na jachtě Multiklima a šušká se, že více, či méně poškozené by mohly být přední stěhy na několika dalších lodích? Co se stalo a jak z toho ven?

Česká námořní rallye je ve třídě First 36 zároveň republikovým šampionátem. Flotila jachet First 36 je pronajatá od charterové firmy. Jde o 10 jachet, některé vyrobené loni, jiné letos. Flotila nových jachet. Najednou na jedné z nich spadne stěžeň. V maríně. Naštěstí ve chvíli, kdy si s jen obtížně funkčním rolfokem hráli technici z charterovky. Stěžeň spadl na molo a nikoho nebacil po hlavě. Z fotografií se zdá, že obětí byla jen jedna plechovka piva (pravděpodobně Budvar) postavená na elektrickém sloupku na molu.

Video Pavel Nesvadba

Video Pavel Nesvadba

  Co se přesně stalo popsal Tomáš Krejza (Cigi) na videu.

Na fotografiích je vidět poškozený vršek stěhu. Spekulace o tom, proč k poškození stěhu došlo, existují, nic ale zatím není potvrzené. Na vině může být chyba při kompletaci takeláže, příliš dlouhý přední lem geny a kdovíco ještě. To ale v tuto chvíli neřeší hlavní problém závodníků a organizátorů České námořní rallye. Co s tím?

Charterová společnost prý již ráno měla řešení. Ať Firsty přejedou do Biogradu, že se na to jejich technici podívají. Pro další průběh závodu nepěkné řešení.

Podle zatím poslední zprávy má přijet do Biogradu zítra odborník, který posoudí závadu a důvod jejího vzniku.

To je ale až zítra. A závod trvá do pátku…

Foto Pavel Nesvadba

Foto Pavel Nesvadba

Jeden z dalších předních stěhů.
Zatím tedy probíhají kontroly předních stěhů na Firstech svépomocí. Něco zkontroloval fotograf Pavel Nesvadba svým dronem, další vrcholy stěžňů ohledávají posádky. Na vrcholy stěžňů, o jejichž stabilitě nikdo nic neví, byli vysláni nejneoblíbenější členové týmů, aby případná ztráta příliš nebolela.

Po mnoha konzultacích přišla další porada kapitánů v 1100. Celá flotila ČNR se přesouvá do Biogradu. Kategorie Elan E4 pojede do Biogradu navigačku, Firsty se přesouvají na motor. Je tak zrušena dnešní navigačka do Sali.

Jachty vyplouvají, začíná příprava startu navigačky pro Elany.

1173

Testy

Technika plavby

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu