Příklad na kapitánské zkoušky B, 2. část úterý 28. října 2025 Příklad na kapitánské zkoušky B, 2. část Přinášíme ukázku navigačního příkladu na kapitánské zkoušky kategorie B. Tentokrát jsme pokročili na výpočet výšky hladiny v sekundárním přístavu, tedy v přístavu, kde musíme výšku vody a přesný čas přílivu počítat s pomocí diferencí.
Navigační příklad na kapitánské zkoušky B Navigační příklad na kapitánské zkoušky B pondělí 27. října 2025 O víkendu jsme zveřejnili model zkušebního navigačního příkladu na kapitánské C. Tentokrát přinášíme po částech navigační příklad na zkoušky kategorie B.
Navigační příklad na zkoušky C, ŘEŠENÍ Navigační příklad na zkoušky C, ŘEŠENÍ pátek 24. října 2025 Dnes zveřejňujeme řešení navigačního příkladu na kapitánské zkoušky C. Vedle samotného řešení přidáváme i detailní postup po jednotlivých krocích. Zadání příkladu najdete zde. Jde o přesný typ...
Navigační příklad na zkoušky C Navigační příklad na zkoušky C čtvrtek 23. října 2025 Připravili jsme pro vás cvičný navigační příklad na kapitánské zkoušky stupeň C. Můžete si ho spočítat, vyzkoušet, jak danou látku ještě zvládáte, nebo se díky němu na zkoušky připravit. Dnes...
Jak daleko je vidět světlo majáku? Jak daleko je vidět světlo majáku? středa 22. října 2025 Světlo majáku Mulo uvidíme ze vzdálenosti… Počkejte podívám se do mapy… Ze vzdálenosti 12 mil. Hmmm, a bude to tak, když je viditelnost jen 5 mil?
Jednoduchá pomůcka pro bóji izolovaného nebezpečí Jednoduchá pomůcka pro bóji izolovaného nebezpečí pondělí 20. října 2025 Je pár bójí, které by měl každý jachtař bezpečně poznat. Ve dne i v noci. Jednou z nich je bóje izolovaného nebezpečí. Ve dne ji snad pozná každý. Co ale v noci?
Jak jsou vysoké chorvatské mosty? Jak jsou vysoké chorvatské mosty? čtvrtek 16. října 2025 Protože je stále dost těch, kteří se s plachetnicemi snaží o nemožné, rozhodli jsme se pro vás vyhledat podjezdové výšky chorvatských mostů.
Nebezpečné vlny a proud Nebezpečné vlny a proud pátek 10. října 2025 Silný vítr je na moři nepříjemný protivník, sám o sobě ale není nebezpečný. Nebezpečí znamenají vlny, které mohou jachty překlopit. Nejnebezpečnější je situace, kdy silný vítr vane proti směru proudu.
Nevyhazujte mapy, je tu dobrý důvod pro klasickou navigaci Nevyhazujte mapy, je tu dobrý důvod pro klasickou navigaci pátek 10. října 2025 Co když nebudete mít polohu z GPS? Bez mapy a klasické navigace jste nahraní. Není důvod. Myslí si mnozí. Jsou však jachtařské lokality, kde je toto nebezpečí reálné.
Dotaz čtenáře na plavbu v plavebních drahách Dotaz čtenáře na plavbu v plavebních drahách čtvrtek 9. října 2025 Minulý týden jsme dostali dotaz od našeho čtenáře, který se týkal plavby v plavební dráze, respektive přednosti, jak se často říká.
Kdy bych mapový plotter nejraději rozmlátil Kdy bych mapový plotter nejraději rozmlátil pátek 26. září 2025 Parádní věc taková navigace v kokpitu. Už není třeba běhat do podpalubí k navigačnímu stolku. Jsou ale chvíle, kdy bych ho nejraději rozkopal. Nebo dal políček jeho tvůrci. Alespoň.
Výstava v Zadaru, kterou by si žádný jachtař neměl nechat ujít Výstava v Zadaru, kterou by si žádný jachtař neměl nechat ujít čtvrtek 18. září 2025 Dnes začíná v Zadaru výstava starých námořních map Jadranu. Myslím, že každý, kdo si říká námořní jachtař, má rád námořní mapy a staré námořní mapy dvojnásob. Jsou krásné a umožňují snít…
Proč je radar nejlepší pomocník na kotvení Proč je radar nejlepší pomocník na kotvení úterý 26. srpna 2025 Jaký přístroj na palubě vám nejvíce pomůže při kotvení? Kotevní vrátek do této soutěže samozřejmě nepatří. Vyřadíme-li ho, pak je to radar.
Navigačně složitá místa v noci Navigačně složitá místa v noci úterý 19. srpna 2025 Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.
Pár zkratek na navigačních přístrojích Pár zkratek na navigačních přístrojích středa 13. srpna 2025 Zkratky. Podíváte se na mapový plotter a zkratky. V telefonu – zkratky. Navigace jsou samé zkratky. Bylo by dobré vědět, co znamenají, abyste se neradovali z vysoké COG, když VMG je záporná.