Search
× Search

Články

Proč se jachta chová opačně?

Proč se jachta chová opačně?
Proč se jachta chová opačně?

Připluli jste do maríny a potřebujete začít couvat. A zatočit… Zařadíte zpátečku, otočíte kormidlem a jachta dělá pravý opak toho, co byste si představovali. Proč? Kde je příčina? Může jich být několik. Rozebereme je jednu po druhé.

Bezpečně do halzy

Někteří charteroví jachtaři nedělají rozdíl mezi réčkem a halzou. Stačí otočit kormidlem a přetáhnout genu. Jen při jednom obratu to více mlátí. Je to velmi zjednodušující pohled na věc, který...

Z úcty k tradici…

Zloděje máme i na export. Dvojice našich lapků úřadovala minulý týden v Zadaru. Chorvatští kriminalisté se však nenechali zaskočit a český pár čeká v šatlavě na spravedlivé zhodnocení...

Ovládací prvky hlavní plachty

Jakými ovládacími prvky disponuje hlavní plachta? S čím vším můžeme pracovat, abychom pluli rychleji? Kdo poprvé usedne na jachtu, zdá se mu, že tím jediným je otěž hlavní plachty. Je to ale trochu složitější…

Jak správně podat mooring

Obavy z namotání mooringu. To je strach, který svazuje ruce mnohému (každému) začínajícímu skipperovi. Když dokážeme dělat věci správně, jde o zbytečné obavy. K tomu je ale nutné vědět, jak na to. Vše začíná u podávání mooringu. Vše je možné pohnojit již prvním krokem. Nebo také...

Má takové značení smysl?

Na praktickém kurzu námořního jachtingu na průkaz C jsme měli na jachtě společnosti Navigare takto označený kotevní řetěz. Proti značení kotevního řetězu nic nemám, naopak, ale toto je nesmyslné.

Pokuta až 30 000 euro

Největší mlž Středozemního moře kyjovka šupinatá může dorůstat až 120 cm. V posledních letech je přísně chráněná. Stále se však najdou sběratelé všeho zajímavého, kteří je vylamují z mořského dna a plní jimi svá zavazadla. Pokuta přitom dosahuje až 30 000 euro.

První1314151618202122Poslední
Na horu