Dnes to v Zadaru zatím vzdali
Dnes to na kurzu v Zadaru naši instruktoři vzdali. Zatím. I vzadu v maríně mezi domy chodí na stěžních poryvy kolem 30 uzlů. A vlní to a prší. Pokud by se dnes vůbec nevyplulo, bylo by to poprvé za léta našich kurzů.
Situace na Jadranu je vážná. Stran pořádání kurzů přístavních manévrů. Jsou podmínky, kdy je sice možné přistát, ale nouzově, na dobré místo, rozhodně to není snadné a s dobrým kormidelníkem za kormidlem. Trochu něco jiného je výuka, přistání za přistáním, různé varianty, kormidelníci, kteří se učí a chyby, které při výuce jsou vždy přítomné.
Upozorenje
Mjestimični udari SE vjetra 35-55 čvorova. More mjestimice 5, ponegdje moguće 6. Moguće su nevere.
Tolik chorvatští meteorologové a jejich varování.
Jsou situace, kdy je třeba to vzdát. A nevyplout. Někdo se na to může dívat jako na ztrátu kuráže. Já bych to ale nazval odvahou nevyplout. jde o škody na majetku a zdraví.
Situaci nadále monitorujeme, vítr by měl odpoledne mírně slábnout. Dostane se i v poryvech pod 40.
1574
Související články
Bezpečně nebo nebezpečně k molu?
Bezpečně nebo nebezpečně k molu?
Vítr fouká z boku a vy potřebujete zacouvat k molu. Najíždět z jedné strany je záruka bezpečnosti, naopak připlout ze strany druhé znamená, zadělat si na problémy.
Přerušení kurzů přístavních manévrů v Praze v červnu
Přerušení kurzů přístavních manévrů v Praze v červnu
Přístavní manévry v červnu budou přerušeny od 13. do 23. června včetně. Chystáte-li se na loď, musíte využít termíny před 13. červnem.
Jak správně pracovat na palubě s mooringem
Jak správně pracovat na palubě s mooringem
Při přístavních manévrech hraje hlavní roli kormidelník. On musí být schopen stabilizovat loď. To ale neznamená, že pracant u mooringu by neměl co pokazit. Jaká je hlavní chyba, ke které při práci s mooringem může dojít?