Dnes to v Zadaru zatím vzdali
Dnes to na kurzu v Zadaru naši instruktoři vzdali. Zatím. I vzadu v maríně mezi domy chodí na stěžních poryvy kolem 30 uzlů. A vlní to a prší. Pokud by se dnes vůbec nevyplulo, bylo by to poprvé za léta našich kurzů.
Situace na Jadranu je vážná. Stran pořádání kurzů přístavních manévrů. Jsou podmínky, kdy je sice možné přistát, ale nouzově, na dobré místo, rozhodně to není snadné a s dobrým kormidelníkem za kormidlem. Trochu něco jiného je výuka, přistání za přistáním, různé varianty, kormidelníci, kteří se učí a chyby, které při výuce jsou vždy přítomné.
Upozorenje
Mjestimični udari SE vjetra 35-55 čvorova. More mjestimice 5, ponegdje moguće 6. Moguće su nevere.
Tolik chorvatští meteorologové a jejich varování.
Jsou situace, kdy je třeba to vzdát. A nevyplout. Někdo se na to může dívat jako na ztrátu kuráže. Já bych to ale nazval odvahou nevyplout. jde o škody na majetku a zdraví.
Situaci nadále monitorujeme, vítr by měl odpoledne mírně slábnout. Dostane se i v poryvech pod 40.
1918
Související články
Jak couvat rovně v bočním větru
Jak couvat rovně v bočním větru
Nepřítelem při manévrování v přístavech je pro nás vítr. Podíváme se, jak couvat k molu, při silném bočním větru.
Kurz servis a údržby lodního dieselového motoru v Ostravě a v Brně
Kurz servis a údržby lodního dieselového motoru v Ostravě a v Brně
Po čase jsme připravili znovu kurzy servisu a údržby lodního dieselového motoru, tentokrát v lednu Brně a v Ostravě. V loňském roce byl o kurzy na Moravě mimořádný zájem. Všechny tamní únorové kurzy byly vyprodány.
Kolik je příliv na Jadranu
Kolik je příliv na Jadranu
Jaký je na Jadranu rozdíl hladin mezi přílivem a odlivem? Je to zanedbatelné, nebo by někdy a někde stálo za to se jím zabývat? A nejde jen o nasednutí na mělčinu, problémem může být plavba pod mostem.