Search
× Search

Články

Proč jsou vlny velké?

Proč jsou vlny velké?
Proč jsou vlny velké?

Před vyplutím sledujeme jak bude foukat. Silný vítr však nemusí být největším nebezpečím. horší jsou vlny. Pro naši plavbu jsou velmi důležité a my bychom měli být schopni odhadnout, co nás na moři čeká.

Bezpečně do halzy

Někteří charteroví jachtaři nedělají rozdíl mezi réčkem a halzou. Stačí otočit kormidlem a přetáhnout genu. Jen při jednom obratu to více mlátí. Je to velmi zjednodušující pohled na věc, který...

Z úcty k tradici…

Zloděje máme i na export. Dvojice našich lapků úřadovala minulý týden v Zadaru. Chorvatští kriminalisté se však nenechali zaskočit a český pár čeká v šatlavě na spravedlivé zhodnocení svých posledních pracovních úspěchů.

Ovládací prvky hlavní plachty

Jakými ovládacími prvky disponuje hlavní plachta? S čím vším můžeme pracovat, abychom pluli rychleji? Kdo poprvé usedne na jachtu, zdá se mu, že tím jediným je otěž hlavní plachty. Je to ale trochu složitější…

Jak správně podat mooring

Obavy z namotání mooringu. To je strach, který svazuje ruce mnohému (každému) začínajícímu skipperovi. Když dokážeme dělat věci správně, jde o zbytečné obavy. K tomu je ale nutné vědět, jak na to. Vše začíná u podávání mooringu. Vše je možné pohnojit již prvním krokem. Nebo také...

Má takové značení smysl?

Na praktickém kurzu námořního jachtingu na průkaz C jsme měli na jachtě společnosti Navigare takto označený kotevní řetěz. Proti značení kotevního řetězu nic nemám, naopak, ale toto je nesmyslné.

První2930313234363738Poslední
Na horu