Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Stalo se to v sobotu v noci. Sebastien spal, když loď náhle vyostřila. Vylétl do kokpitu, povolil otěž hlavní, aby získal nad lodí znovu kontrolu. Hned ale bylo jasné, že se něco stalo. Jachta se chovala jinak. Rychlá kontrola na palubě odhalila příčinu. Foil na pravoboku byl pryč. Ulomený hned za kolenem. Naštěstí nebyl poškozený trup, což se snadno může při zlomení foilu stát. Rychlostní ztráta při větru z levoboku však je kolem 30 %.
Je to velká rána, ale rozhodně to není konec. Hodně bude záležet na tom, z jakého boku bude foukat vít. V Jižním oceánu to znamená, že Simon bude ztrácet na přední straně níží před frontou, za frontou ve větru od jihu nebude ztráta žádná. Stejně tak bez problémů by byl Atlantik v pasátové oblasti.
To je ale ještě daleko. Zatím je Simon v Indickém oceánu. Stále se drží na 2. místě za vedoucím Dalinem. Zezadu se na něj dotahuje duo Richomme, Ruyant. Pátý Jeremie Beyou ztrácí více než 600 mil.
Detailněji se budeme průběhu závodu, přípravě, tréninku, ale také třeba stravě, kterou si závodníci berou s sebou, věnovat zítra od 19:00 během online přednášky s naším hostem Milanem Koláčkem. Chcete-li se zúčastnit, je třeba se přihlásit. Přednáška je zdarma. Máte-li konkrétní dotazy k závodu, na které chcete od Milana Koláčka odpověď, Zašlete nám je do zítřka do 12:00 mailem.
Polohu lodí najdete zde.
624
Související články
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
V pořadu Host Lucie Výborné byl Milan Koláček. Poslechněte si zajímavý půlhodinový rozhovor o sólovém a shorthanded jachtingu, o začátcích v Classe Mini, na Figaru, Class 40, v královské třídě IMOCA.
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Foilující jachty IMOCA dokážou oblétnout svět pod 65 dnů. A to táhnou stále záď ve vodě. Proč nepovolí foil i na kormidle, aby vzlétly docela? Kolik by to stálo.