Search
× Search

Články

Konec skládkování a spalování lodních vraků v Evropě

Konec skládkování a spalování lodních vraků v Evropě
Konec skládkování a spalování lodních vraků v Evropě

V Evropské unii každoročně „skončí životnost“ asi 30 tisícům lodí, což obnáší zhruba 230 tisíc tun kompozitního odpadu. Chybějící koncepce nakládání s tímto odpadem dosud vede k volbě nejsnazších řešení - skládkování a energetického využití, což je eufemismus pro spalování. Nyní sdružení Evropský lodní průmysl (EBI) zveřejnilo záměr ukončit dosavadní praxi a v roce 2030 chce mít zavedená jasná pravidla pro recyklaci vyřazených plavidel.

Refování plachet

Před rokem jste si udělali kurz jachtingu a nyní poprvé sami vedete loď. Vítr sílí a plachty by si zasloužily zmenšit. To se však lépe řekne, než udělá. Co přesně dělat? V jakém pořadí? Kde jsou...

Nedorozumění

Posádka remorkéru v americkém přístavu Marinette se musela cítit zaskočená, když se na ni začala řítit na vodu spouštěná vojenská loď USS Cleveland. Někde se stala chyba a více než 3000 tun...

Bezpečné kotvení po německu

Německý časopis Yacht přišel se zajímavým článkem o kotvení a délce kotevního řetězu konkrétně. Jde o mimořádně precizní článek, který nemohl vzniknout jinde než v Německu nebo Švýcarsku. Podíváme se na několik čísel, která s bezpečným kotvením mohou pomoci.

Kotevní problém

Občas se stane, že se při kotvení zapletou dvě kotvy do sebe. Představte si ale případ, kdy se do sebe zapletou kotvy tři a do toho ta poslední je ještě zachycená do starého kotevního řetězu, který leží mezi betonovými bloky na dně. Postě složitý kotevní problém.

Řecký kotrmelec: turistický magnet ostrova Zakynthos se otevře. Ale jen pro někoho

Nedá se říci, že by řecké úřady vynikaly konzistencí svých rozhodnutí. Zatímco v březnu ministerstvo cestovního ruchu na základě doporučení seismologů rozhodlo, že slavná pláž s rezavým vrakem bude celou letošní sezónu pro turisty z bezpečnostních důvodů uzavřena, v dubnu už je vše jinak.

První96979899101103104105Poslední
Na horu