I pomorska policija se může mýlit…
Minulé pondělí jsme psali o vážné nehodě, která se stala nedaleko Pašmanu. Zničená plachetnice, zranění na palubě, záď a kokpit destruované přídí motorového člunu. Vina vypadala jasně. Policie však řekla: „Ne, viníkem je plachetnice!“
To se zdálo býti moc na svědky a odbornou veřejnost. Policejní vyjádření bylo jasné: „Viníkem nehody byl skipper plachetnice, který nedodržoval pravidla COLREG.“ Plachetnice prý vrazila do motorového člunu.
Přitom plachetnice měla rozčísnutou záď, ulámané kormidelní kolo, motorový člun nepochybně nastoupil do kokpitu plachetnice přes záď. To nasvědčuje tomu, že se přibližoval ze sektoru záďového světla a šlo tedy o předjíždění. To sice nevylučuje, že by na vině mohla být plachetnice, znamenalo by to však, že před nehodou kličkovala před předjíždějícím motorákem jako zajíc před dotírajícím chrtem. Nebo do něj hbitě nacouvala. Pokud plachetnice toto nečinila, a svědci kroutí jednohlasně hlavami, vypadá to na problém skippera motorové jachty. S těmito argumenty se na policii obrátila veřejnost.
Policejní mluvčí nejprve odmítl mluvit. Mumlal něco o nedostatku informací, o šumu, nepochopení a pauze na přeskupení informací. Nakonec po konzultaci s náčelníkem přeskupil informace takto: „Viníkem nehody byl skipper motorového člunu, který nedodržoval pravidla COLREG.“
Vlastně téměř vše bylo správně...
1695
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Na ministerstvu války na Novém Zélandu mají hlavy v dlaních. Jedinou nehodou přišel ostrovní stát o 11 % svého vojenského námořnictva. To má přitom na starosti ochranu 4 300 000 km2 exkluzivní ekonomické zóny. Celá Evropa je přitom jen cca dvakrát větší.