Strukturální problémy trimaranu Neel úterý 27. února 2024 Strukturální problémy trimaranu Neel Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Jednoduché refování bez chyb Jednoduché refování bez chyb pondělí 26. února 2024 Klasického refování hlavní plachty se někteří bojí. Při správném postupu je to otázka desítek vteřin, maximálně pár minut. Je ale třeba se dobře připravit a vyvarovat chyb.
To vypadá na začátek sezóny… To vypadá na začátek sezóny… pondělí 26. února 2024 Nedočkaví jachtaři mohou tento týden bez obav vyrazit do Chorvatska na moře. Teplota vzduchu se bude na jihu Chorvatska celý týden pohybovat mezi 16 a 20°C. Teplota vody v Dubrovniku...
Dvojice jachtařů nezvěstná, pravděpodobně mrtvá Dvojice jachtařů nezvěstná, pravděpodobně mrtvá pondělí 26. února 2024 Policie dvou karibských států Sv.Vincent a Grenada vyšetřuje zmizení dvojice amerických jachtařů, kteří byli pravděpodobně zabiti trojicí uprchlých zločinců na Grenadě.
Hádanka na konec týdne Hádanka na konec týdne pátek 23. února 2024 Máme tu pro vás na konec pracovního týdne jednu hádanku. Trochu poradím, na úvod Fotku poslal Dan Přívara z dílny, kde se pracuje na opravách a stavbě lodí.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích pátek 23. února 2024 Při přístavních manévrech je dobré umět stabilizovat jachtu u mola na jediném laně. Jednodušeji se pak odplouvá i připlová. V různých situacích využíváme různé kombinace lana a motoru.
Schovat se před bouří je správné řešení Schovat se před bouří je správné řešení čtvrtek 22. února 2024 Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Klid! A instrukce... Klid! A instrukce... čtvrtek 22. února 2024 Dnes si něco řekneme o maličkostech, které spolehlivě dokážou znehodnotit jakkoli povedený přístavní manévr. Jde o nejistotu za kormidlem a nedostatečné instruování posádky.
Proč si najíždět těsně k lodi a jak na to Proč si najíždět těsně k lodi a jak na to středa 21. února 2024 Zajíždím zádí k molu a fouká mi boční vítr. Najíždím k již vyvázané jachtě, kterou budu mít na závětrném boku. Proč popluji těsně vedle ní? Proč si nenechávám rezervu?
Červený už je uvnitř Červený už je uvnitř středa 21. února 2024 Práce na přípravě jachty Cesaria na sezónu probíhají podle předem nestanoveného plánu. Jak říká Vojta Komárek: „Ještě nikdy jsme nebyli blíže spuštění na vodu.“
Meteorolog: AI je v předpovědích rychlejší a přesnější než dosavadní postupy Meteorolog: AI je v předpovědích rychlejší a přesnější než dosavadní postupy středa 21. února 2024 V předpovědích teploty, rychlosti větru a tlaku je model využívající nástroje umělé inteligence v 90 procentech případů přesnější než výsledky Evropského centra pro střednědobou předpověď počasí, říká v rozhovoru s webem německého Yachtu Sebastian Wache, meteorolog specializující se na...
Proč mít lana na přistání připravená takto? Proč mít lana na přistání připravená takto? úterý 20. února 2024 Na palubách jachet vídáme nejrůzněji připravená/nepřipravená lana na přistání. A často pak bývají příčinou nejrůznějších nezdarů. Proč je při přistávání zádí připravovat takto?
Rakouská představa budoucnosti jachtingu Rakouská představa budoucnosti jachtingu úterý 20. února 2024 Co mohou k vývoji lodního stavitelství říct vnitrozemci jako Češi či Rakušané? I tak by se mohly ptát tradiční mořeplavecké národy. Novinka návrhářské firmy Migaloo ze Štýrského Hradce napovídá, že občas je dobré podívat se na věc z jiné perspektivy.
Záchrana v Jižním Pacifiku Záchrana v Jižním Pacifiku úterý 20. února 2024 14. února ve 02:50 UTC kanadský skipper William MacBrien aktivoval svoji EPIRB bóji. Plul na jachtě Class40 Phoenix, účastnil se závodu Global Solo Challenge.