Daniel Vodička / středa 22. srpna 2018 / Kategorie: Zajímavosti, Bezpečnost, Motorové jachty Co nejčastěji řeší pojišťovna? Jaké jsou nejčastější škody, které řeší lodní pojišťovny? Některé z nich byste v první desítce nehádali. 1 – Krádež lodi Zdá se to neuvěřitelné, ale je to tak. Na druhou stranu je třeba vzít v úvahu, že nejvíce se jedná o skútry a podobná plavidla, která se lehko ztratí. Jde proti tomu bojovat monitorovací jednotkou, která pomůže s vyhledáním. Ani snímky vaší hračky nejsou k zahození. 2 – Krádež z lodě Nejčastěji jde o přívěsné motory, případně generátory. Ke krádežím nejčastěji dochází od dubna do září. Například přívěsný motor ze zadního koše je lepší při odjezdu z lodi schovat. Pro případ řešení s pojišťovnou je dobré mít aktualizovaný seznam vybavení jachty. 3 – Srážka se zanořeným předmětem Může jít o kmen stromu, plovoucí odpad. Nebezpečné jsou okamžiky po přívalových deštích, kdy v moři plave vše, co se postavilo do cesty. Mnohem nebezpečnější jsou vody zakalené než průzračné, kde hloubku je možné odhadnout pohledem. 4 – Kolize s jiným plavidlem V Anglii je o nejčastější pojistně plnění. Na vině je obvykle nepozornost. Prostě lidský faktor. Vždy je lepší se snažit nebezpečí kolize předcházet, raději uhnout dříve. Velmi časté jsou kolize vodních skútrů s ostatními na vodě. 5 – Potopení Zde vznikají největší škody. Může dojít k poškození techniky a interiéru, nebo ke ztrátě lodi. Na vině mohou být staré seacocky, narušená kotevní bóje, nebo nepozornost posádky. 6 – Ztráta dinghy Ke ztrátě obvykle dochází při tažení člunu za lodí. Podle velikosti dinghy může jít o značnou škodu. 7 – Škody vzniklé v důsledku špatného počasí Bouře způsobí na palubě nemálo škod. Častokrát je možné se jim vyhnout. Stačí pozorně sledovat počasí. 8 – Škody vzniklé špatnou údržbou Staré a zkorodované seacocky mohou způsobit potopení lodi. Vadná elektroinstalace může způsobit požár. Podobných zanedbání může být mnohem více. 9 – Najetí na mělčinu Zde jde opět obvykle o lidský faktor. V civilizovaných zemích jsou vody dobře zmapované, proto by mělo být možné se nehodě vyhnout. Na druhou stranu dělat chyby je lidské. Dalším případem je pak najetí na mělčinu v důsledku špatného zakotvení. 10 – Požár Požárů na lodi je stále méně, vzniklé škody jsou ale veliké. Pomoci mohou mnohé sofistikované alarmy, které jsou výbornou prevencí. Článek byl zpracován podle www.ybw.com Vytisknout 4899 Tagy: nehoda ztroskotání požár pojištění Související články Srdce na pravém místě Srdce na pravém místě 2. března zachvátil thajskou rybářskou loď v Andamanském moři požár. Posádka byla úspěšně evakuována a na místo byla vyslána loď thajského námořnictva, která měla monitorovat případný únik paliva. Na místě objevila čtveřici ponechanou na pospas osudu… Požár na Prokljanském jezeře Požár na Prokljanském jezeře Na Prokljanském jezeře cestou ze Šibeniku do Skradinu minulý týden hořelo. Ve středu v 1655 vypukl požár na člunu dvaatřicetiletého německého občana. K požáru došlo chvíli poté, co člun přistál ve vesnici Bilice. Zranitelné kormidlo Zranitelné kormidlo Víte, proč bylo v posledních 30 letech na oceánu opuštěno nejvíce jachet? Stěžeň? Kýl? Elektřina? Motor? Ne, ne, ne! Nejčastější bylo poškozeno kormidlo.
Srdce na pravém místě Srdce na pravém místě 2. března zachvátil thajskou rybářskou loď v Andamanském moři požár. Posádka byla úspěšně evakuována a na místo byla vyslána loď thajského námořnictva, která měla monitorovat případný únik paliva. Na místě objevila čtveřici ponechanou na pospas osudu…
Požár na Prokljanském jezeře Požár na Prokljanském jezeře Na Prokljanském jezeře cestou ze Šibeniku do Skradinu minulý týden hořelo. Ve středu v 1655 vypukl požár na člunu dvaatřicetiletého německého občana. K požáru došlo chvíli poté, co člun přistál ve vesnici Bilice.
Zranitelné kormidlo Zranitelné kormidlo Víte, proč bylo v posledních 30 letech na oceánu opuštěno nejvíce jachet? Stěžeň? Kýl? Elektřina? Motor? Ne, ne, ne! Nejčastější bylo poškozeno kormidlo.