Když na kormidle není nic cítit
Sedíte u kormidla, snažíte se držet kurz, ale kormidlo je takové nijaké. Nic není cítit, není se do čeho opřít. Co s tím?
V silnějším větru obvykle řešíme opačný problém. Abychom udrželi loď na kurzu, musíme mít kormidlo vytočené po větru. Vyžaduje to mnoho síly a vytočené kormidlo brzdí. Dobře to není. Tentokrát se ale podíváme na opačný problém.
Na kormidle není žádný tlak, nic. Nic necítíme. V takovém případě bude třeba přidat výkon. Jak na to?
Je třeba zkusit hlubší profil plachet a pár stupňů odpadnout. Hlubšího profilu dosáhneme na hlavní povolením outhaulu a na geně bude zřejmě stačit mírně povolit otěž.
Také pomůže zvýšit náklon. Znamená to z návětrného boku se přesunout ke středu, nebo dokonce do závětří.
330
Související články
Proč napínat zadní stěh
Proč napínat zadní stěh
Na jachtách typu cruiser/racer je dopínání zadního stěhu běžné. Tuto možnost ale najdeme i na některých lodích čistě turistických. Proč napínat zadní stěh a kdy?
Plachty povolit, nebo přitáhnout?
Plachty povolit, nebo přitáhnout?
Chcete ostře stoupat. Plachty je třeba přitáhnout na maximum. Nebo ne? Není někdy lepší je trochu povolit?
Proč bych volil klasické refování
Proč bych volil klasické refování
Refování jedním lanem, nebo vpředu na goosenecku na hák? Preferuji druhou možnost, i když mnohé loděnice to mají jinak. Proč jít proti proudu?