showTop
× Search
Protože je stále dost těch, kteří se s plachetnicemi snaží o nemožné, rozhodli jsme se pro vás vyhledat podjezdové výšky chorvatských mostů. Pokud vám tam budou nějaké mosty chybět, napište nám. Pošlete nám lokalitu, která vám v našem seznamu chybí a případně i výšku daného mostu, pokud ji znáte. A ještě jedno upozornění. Pokud najdete na internetu, že vaše loď má výšku stěžně 16,3 metru, určitě se nevydávejte pod most Ždrelac, který má uvedenu výšku 16,5 m. Nezapomeňte, že na vrcholu stěžně máte ještě instalovanou VHF anténu a sondu větroměru. Ta může mít výšku dalších 0,5 m (některé jsou i delší) a její cena by vás mohla překvapit. V případě, že více zdrojů uvádí rozdílnou výšku mostu, uvádíme tu nižší, případně uvedeme více zdrojů. Všechny uvedené údaje jsou orientační a neobviňujte nás z lámání svých stěžňů. Za informace neručíme. Podívejte se ještě do mapy. Vy jste kapitáni. Mosty jsou seřazeny podle své vzdálenosti k rovníku.   ...

Poslední videa


Závodní jachting

Samantha Davies po kolizi míří na sever
Daniel Vodička
/ Kategorie: Vende Globe

Samantha Davies po kolizi míří na sever

Vstup do Indického oceánu je sítem, které prosévá flotilu Vendée Globe. Ještě jednou lodí, která se zachytila v síti, je Initiatives-Coeur Samanthy Davies. Po další kolizi s UFO pluje na sever.

Vstup do Indického oceánu se ze stejného důvodu nepovedl Arkea Paprec a Initiatives-Coeur. Obě jsou poškozeny a plují na sever do oblasti tlakové výše pod Afrikou, do oblasti slabého větru a klidnějšího moře. Mezitím probíhají konzultace s týmy o dalším řešení situace.

Jaké je poškození jachty Sam Davies nevíme, ale na Arkea Paprec to nevypadá dobře. Od trupu je utržený foil case, do lodi teče a Sebastien Simon ji musel naklonit tak, aby se poškozený bok dostal nad hladinu. V jeho případě došlo ke kolizi foilu s UFO v rychlosti 17 uzlů. V takové rychlosti se dá těžko očekávat, že kolize nebude mít následky.

Proč tolik kolizí

Image
Dvě kolize během pár hodin na podobném místě. Může to být náhoda. Na vině ale může být také proud Agulhas a jeho víry. Jako ohromná řeka sebou nese veškeré svinstvo od východního pobřeží Afriky. Víry v proudu jsou pak místa, kde se vše proudem nesené shromažďuje. A nemusí jít o stále zmiňované kontejnery, ale třeba o kmeny stromů, vyřazené lednice afrických domorodců, případně o křídlo tajemného Boeingu 777-200ER na letu MH370.

Stejně tak ale může jít o velryby krmící se v hojných lovištích v místech, kde se střetávají mořské proudy různé teploty. Může to být cokoli. Jen je tam toho dost.

S detailními informacemi o závodu se můžete seznámit na naší večerní online přednášce. Milan Koláček zjišťuje možnosti vyložení Kevina Escoffiera, který na palubě Yes We Cam plení zásoby staříka Le Cama. Jestli má Le Cam dojet do cíle, musí se Escoffiera někde zbavit. A nejlépe co nejdříve. Ve vhodný okamžik. Chvilka neopatrnosti? Jinak nebude mít co jíst...

Dnes večer na přednášce tedy srážky s UFO, záchrana Kevina Escoffiera, již zapomenuté poškození Hugo Boss, na události bohatá Vendée Globe 1996, diskuze o tom, co na moři dokáže způsobit proud, informace ze zákulisí jachtařských týmů a mnoho dalších zajímavostí. Tak nezapomeňte ve 20:00 na přednášce Vendée Globe.

Polohu lodí najdete zde

3851

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu