Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa
Preferujete-li na své dovolenkové plavby katamaran, máme pro vás poslední volná místa na jarním kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. Všechny letošní kurzy byly beznadějně vyprodané a na příští rok zbývají jen jednotlivá místa. Asi to děláme dobře...
Kurz je určen jen pro 4 účastníky. Každý má na kurzu vlastní kajutu a díky malému počtu účastníků všichni stráví maximum času za kormidlem. Trénink bude probíhat v náročných podmínkách maríny Kornati v Biogradu. Během 3 dnů intenzivního tréninku se naučíte ovládat katamaran v přístavech a marínách s jistotou. Připravte se na přístavní manévry od rána do večera. Vedle základních manévrů bude věnována pozornost i nácviku práce se springy a dalším méně běžným manévrům, které dokážou pomoci ve svízelných situacích. Na svou letní plavbu vyplujete bez stresu, dokonale připraveni, což oceníte nejen vy a vaše peněženka, ale také vaši blízcí. Kurz povede zkušený instruktor Jirka Pacák (téměř 30 let intenzivní praxe).
Začínáme již poslední týden v březnu, abychom plně využili náročnější meteorologické podmínky. Více najdete zde.
5115
Související články
Aby rychle zatočila…
Aby rychle zatočila…
V těsném prostoru maríny potřebujete, aby při couvání jachta rychle zatočila. Musíte se vejít do úzké mezery mezi jachtami. Jak to udělat, aby poslechla a čeho se naopak vyvarovat?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?