Search
× Search

Články

Nebezpečí nočních plaveb

Nebezpečí nočních plaveb
Nebezpečí nočních plaveb

Jízdu autem v noci zvládá každý řidič. Vedení jachty po západu slunce je však mnohem náročnější, ne každý si to však uvědomuje.
Ačkoli se může zdát noční jízda autem nočnímu jachtingu podobná, není tomu tak a obtížnost nočního jachtingu ten denní překonává několikanásobně. Proto je zapotřebí se na každou noční plavbu dopředu správně připravit a počítat s tím, co vše nás může na cestě potkat. Také je vhodné mít vždy připravené náhradní řešení a nenechat se tlačit časem.

Další dva důležité uzly

Možná se vám bude podle obrázku zdát, že zde máme uzly tři, ale není tomu tak. První a druhý uzel jsou stejné. Jde u dva různé způsoby vázání lodního uzlu. Třetí je uzel škotový. Fotografie...

Daň za opuštění republiky

Když budeme chtít vyrazit na jachtu do Chorvatska, můžeme. Konečně. Rakušák nás nechá projet, Slovinec nemá s pandemií problémy. Chorvatovi stačí na hranicích crew list. Jen naši vás nakonec...

Oficiální stanovisko Chorvatska

Situace s rozvolňováním je zamotaná nejen u nás, ale i v ostatních zemích Evropy. Také chorvatská strana uvolňuje zavedená opatření, ale není tak docela jasné, co to přesně znamená. Známe ale oficiální stanovisko.

O hurikánu

Jak vzniká hurikán, kde se vyskytuje a kde naopak ne? Co jej pohání a proč se točí? Zeptali jsme se geografa Karla Vojáka.

Konoba kod Marka

Jsou místa, která stojí za to navštěvovat stále znovu. Jedním z nich je malebný přístav Šipanska Luka na ostrově Šipan nedaleko Dubrovniku. Jedním z hlavních lákadel je nevelká konoba Kod Marka.

Smrtelně nebezpečné

Jak je vidět plachetnice z můstku tankeru? Můžeme být na jachtě semleti pod přídí nákladní lodi, aniž by si toho lidé na můstku všimli? Podívejte se na fotografii z archivu US Coast Guard a bude vám jasné, že je třeba se držet zpátky.

Rekordní náklad

Z čínského přístavu Yantian vyplula 8. května nová největší kontejnerová loď na světě HMM Algeciras. Na palubě veze rekordní náklad 19 621 TEU (1 TEU = jeden 6 m dlouhý kontejner).

První193194195196198200201202Poslední
Na horu