Na Kornatech došlo k tragické nehodě
V národním parku Kornati došlo k tragické nehodě. Zemřel čtrnáctiletý mladík z Holandska, který se táhl na „banánu“ za motorovým člunem. K nehodě došlo o víkendu a vyšetřování příčin stále probíhá.
Protože oběť nehody nebyla plnoletá, policie o výsledcích šetření mlčí. Přesto se některé detaily dostaly ven. Do nehody nebyl zatažen žádný další motorový člun. Přes „banán“ se přehnal člun, který ho táhl. Zraněnému Holanďanovi byla ihned poskytnuta první pomoc, ale snaha již byla marná. Za kormidlem člunu seděl dvacetiletý Chorvat.
Šéf kapitanátu v Šibeniku Robert Baljkas upozorňuje, že v celém areálu národního parku je zakázaná plavba ve skluzu. Nejvyšší povolená rychlost v rezervaci je 6 uzlů.
Problémy s příliš rychlou plavbou motorových člunů jsou v Chorvatsku na denním pořádku. Před necelým týdnem byl nalezen potápěč, který byl podle zatím nepotvrzených zpráv také obětí nehody. Lodní provoz v Chorvatsku je letos výrazně menší než jiné roky, přesto policie stále řeší nedovolenou plavbu ve skluzu. Chorvatská pravidla jsou v tomto směru jasná. Plavba ve skluzu je možná jen ve vzdálenosti větší než 300 m od břehu.
9890
Související články
Skandinávský problém v Pacifiku
Skandinávský problém v Pacifiku
V Tichém oceánu, asi 300 mil východně od souostroví Markézy, se 8. dubna potopila loď Arcona 460 IdaLina. Posádka, již tvořil švédský manželský pár, z paluby stihla uniknout na záchranném ostrůvku a později byla zachráněna další švédskou lodí plující v oblasti. Zkázu jachty IdaLina přitom stihla zdokumentovat videozáznamem. Způsobila ji havárie kormidla dodaného dánskou společností. Švédská loděnice již případ vyšetřuje.
To by se u nás stát nemohlo!
To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.