Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Chcete zabránit pádu stěžně na hlavu? Kdo by měl vědět o zlomení stěžně více, než pojišťovna Pantaenius, která tyto nehody často proplácí. Odborníci z Pantenia radí, co kontrolovat proto, abycho se takové nehodě vyhnuli.
Plout pod falešnou vlajkou se nevyplácí. Tanker Kiwala, který je podezřelý, že patří do ruské „stínové flotily“, byl zadržen v Estonsku. Plul pod vlajkou Djibuti. Djibuti ale tvrdí, že z tamního registru byla loď vymazána již 1.ledna.
Ráno jsem otevřel Windy a nádhera. Začínají nové kurzy, na Windy zeleno! Kluci s vyplovají ze Zadaru. Dvě lodě nouzovky, jedna manévry. Výborně. Pak se mi ale zachmuřilo čelo.
BĚHEM NEDĚLE ZAÚTOČILI NA POBŘEŽÍ PAGU UFOUNI! Řítili se odhadovanou rychlostí 70 uzlů, údaje AIS nevysílali, nedělali vlny rychlosti odpovídající a zvuk? Žádný. Odkud byli a jaké je jejich poslání? SDÍLEJTE, NEŽ TO SMAŽOU!!!
Dnes to na kurzu v Zadaru naši instruktoři vzdali. Zatím. I vzadu v maríně mezi domy chodí na stěžních poryvy kolem 30 uzlů. A vlní to a prší. Pokud by se dnes vůbec nevyplulo, bylo by to poprvé za léta našich kurzů.
Mykonos, Hvar, Dubrovnik, Hydra, Saint Tropez, či Capri. Místa, kde se budete tlačit s davy ostatních světoobčanů, kteří to také musí vidět. Budete se tlačit, budete platit, strkat do sebe, potit se, omdlévat, stres před přistáním, stres v přístavu, stres při odplují. Proč všichni...
Bylo to na jaře v 98. roce. Vraceli jsme se přes Atlantik ze St.Martinu přes Bermudy a Azory do Gibraltaru. Z Gibu do Itálie jsme pokračovali jen dva a měla dorazit nová posádka. Plavba z Azor do Gibu byla výživná a plavba do Itálie… No, řekněme zajímavá.