Už jede do haly…
V dubnu začíná sezóna kurzů přístavních manévrů. Je proto nejvyšší čas, aby nová školící loď zamířila do dílny.
Cesaria, Sun Odyssey 29.2, na cestě do dílny největšího (207 cm) lodního mága, technika, stavitele a opraváře Vojty Komárka. Nenechte se na snímku zmást poznávací značkou vysokozdvihu z NSR, Vojta má dílnu v Čechách, v Lišově u Českých Budějovic.
Na programu je především výměna 10 hp motoru Volvo Penta za 16 hp Beta Marine. Tedy zelený za červený. Podle paní šéfredaktorové se červený do motorového prostoru více hodí. S tím zeleným prý bylo to místo pod schůdky takové smutné…
Následovat bude kontrola celku a oprava větších, či menších drobností (například výměna některých okýnek). Zadání je, aby jachta byla v dubnu ve výborném stavu a uspokojila vás všechny, kteří se před sezónou chcete zdokonalit v přístavních manévrech.
483
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?