Švýcaři na čas
Dva roky zpět švýcarský tým Alinghi Red Bull Racing stanovil termín, kdy bude hotova jejich první loď pro Americký pohár BoatOne. A co byste řekli? Na den, na hodinu přesně ji zapakovali v loděnici a poslali na cestu do Barcelony.
Přesnost je hezká věc. Jen nevím, jestli tato švýcarská akurátnost nedělá život trochu nudný. Bez překvapení. Řeknou-li vám na jihu Evropy (myslím kdekoli na jihu Evropy, zdá se mi to jako obecná jižní vlastnost), můžete přijet kdykoli, vaše loď je připravená, znamená to, že by bylo lepší, kdybyste jim dali ještě trochu času. Seberete-li se a vyrazíte-li hned, zřejmě budete překvapeni tím, že to tak vlastně není, že je třeba si vzít hotel a nechat práci dodělat.
No a o takováto překvapení se v případě Švýcarska přichází…
Ale vraťme se k Americkému poháru. BoatOne opustila 26. února loděnici na břehu Ženevského jezera ve švýcarském Ecublens. Nyní je přepravována kamionem přes Francii na týmovou základnu v Barceloně.
Nová AC75 byla podle oficiálního závodního protokolu postavena ve Švýcarsku, tedy v domovské zemi klubu Société Nautique de Genève, který tým zastupuje. David Nikles, který měl stavbu lodě na starosti, řekl: „Měli jsme daný termín, který se za dva roky nezměnil. Navzdory všem výzvám, které při stavbě podobné lodě přicházejí, jsme ho dokázali dodržet."
Alinghi Red Bull Racing zatím trénuje na BoatZero, která je původně z Nového Zélandu. Dále tým provádí testování dvou lodí na menších AC40.
Nový AC75 se se musí vejít do stejných box rule pravidel, jako lodě pro 36. Americký pohár, ale tentokrát bude na palubě osmičlenná posádka. Nová BoatOne bude představena veřejnosti nejdříve 5 dubna.
AC75, parametry
Délka trupu 20,7 m
Šířka trupu 5 m
Ponor v přístavu 5 m
Výška stěžně 26,5 m
Výtlak 6,2 T
Dvouplášťová hlavní plachta 145 m² maximum
Hlavová plachta 90 m² maximum
Rychlostní rekord 53,3 uzlu
Posádka 8 osob (700 kg)
463
Související články
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Když se objevila křídla místo plachet na lodích pro Americký pohár, zdálo se, že jde o technickou výstřednost omezenou na pár hi-tech závodních jachet. Dnes je tatáž technologie použitá na nákladních lodích a technici z Amerického poháru hledají cesty, jak zefektivnit nákladní dopravu.
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Týmy Amerického poháru se při přepravách svých lodí po světě často spoléhaly na největší dopravní letadlo Antonov An-225 Mrija. Toto letadlo bylo při útoku ruských sil na letiště Hostomel u Kyjeva zničeno.
One design třída na žabích nohou
One design třída na žabích nohou
Italská loděnice Persico představila závodní jachty FLY40 inspirované posledním Americkým pohárem. Chtěla by z nich vytvořit one design třídu, která by měla svůj vlastní závodní okruh.