Ship Breaking Yard
Před pár dny jsme přinesli video o jedné z nejnebezpečnějších prací na světě. Nyní přinášíme několik fotografií desítek kilometrů pláží, kde tato činnost probíhá.
Rozebírat staré vysloužilé námořní lodě holýma rukama je nelehké, zdraví škodlivé a obvykle i životu nebezpečné. 300 metrů dlouhý kolos a na něm chlap se švajcem. V rozdrbaném tričku, bos.
Většina lodí se rozebírá v Asii. V Indii, v Bangladéši, Pakistánu…
Kromě toho, že je tato činnost zdraví škodlivá pro lidi, kteří na tom dělají, má jistě neblahé dopady i na životní prostředí. Podívejte se na několik snímků z Google Earth, na kterých jsou vidět některá místa, kde k těmto prasárničkám dochází. Jednotlivé pláže, které na snímcích vidíte plné lodí, jsou dlouhé cca 10 km.
To musí být svinstva.
4868
Související články
Indičtí pirátobijci zaskočili somálské korzáry
Indičtí pirátobijci zaskočili somálské korzáry
V Indickém oceánu došlo k souboji indického torpédoborce se somálskými piráty na nákladní lodi Ruen, které se černí zbojníci zmocnili 14. prosince. Indie v souboji dvou státních reprezentací zvítězila a navýšila skóre na 2:0. Navzdory překvapivé herní strategii somálského výběru se ve druhé části utkání projevil nedostatek tréninku a horší technická příprava.
Turisté z obří výletní lodi zachránili ztroskotané rybáře
Turisté z obří výletní lodi zachránili ztroskotané rybáře
Málokdo by očekával, že hosté na palubě 290metrové výletní lodi Costa Serena budou na štědrý den držet stráž a hlídat obzor. Přesto to byli právě turisté a nikoli bedlivá posádka, kdo zpozoroval rybáře v potížích.
Uzavřený kruh - staré ropné plošiny mají ukládat uhlík
Uzavřený kruh - staré ropné plošiny mají ukládat uhlík
Technologie zachytávání a ukládání oxidu uhličitého zvaná CCS je známa delší dobu. Realizace se dočkala jen v jednotlivých projektech, protože náklady jsou vysoké. Způsobem, jak je snížit, je využít stávající infrastrukturu. Vhodnou variantou se mohou jevit vyřazené těžební plošiny.