Rekord Hong Kong Londýn bez elektřiny
Držitel největších jachtařských rekordů je skromný chlapík, který miluje moře a nevyhledává publicitu. S jakými protivenstvími musel bojovat při svém posledním rekordu?
Francis Joyon má neuvěřitelnou sbírku světových rekordů. Navíc je zajímavé, že na rozdíl od jiných téměř vždy dopluje do cíle. Při cestě za posledním rekordem se ukazuje jeho přístup a nezlomná vůle rozdělanou práci dokončit.
Na otázky reportéra Yachting World Joyon odpovídal:
Po skončení rekordního pokusu se cítíme celá posádka dobře, ale jsme velmi unavení. Poslední tři dny před příjezdem do Londýna byly velmi náročné. Počasí bylo špatné. Poslední noc jsme museli křižovat proti proudu Temže. To bylo vysilující. Neměli jsme ani minutu odpočinku.
Během celé plavby jsme měli problémy s dobíjením baterií na palubě. Měli jsme k dispozici jen solární panel a větrný generátor. Normálně máme na dobíjení k dispozici motor, ale před startem jsme si zapomněli koupit 20 l nafty… Tak jsme trpěli nedostatkem energie. Když nesvítilo slunce a nefoukal vítr, neměli jsme elektřinu. To znamená bez watermakeru, bez autopilota, bez počítače…Nic na palubě nepracovalo. A došlo k tomu i poslední den v místech, kde je nejhustší lodní provoz na světě.
Na trase z Hong Kongu do Londýna se dříve vozil čaj. Také my jsme dostali od jednoho producenta čaje ve Vietnamu balíček a vzali jsme ho s sebou. Pokud máte někdo zájem, budeme ho prodávat za velmi dobrou cenu.
Kvůli problematické plavbě na řece Temži do cíle, nebylo do poslední chvíle jasné, jak to dopadne. Křižovali jsme proti větru a udělali jsme na 70 réček. Tato loď je na obraty v malé posádce velmi a velmi náročná. Točili jsme u břehů Temže a bylo to velmi náročné. Asi 5 mil před cílem kolem nás proplouvala nákladní loď. Neměli jsme prostor pro réčko a museli jsme udělat halzu. Dostali jsme se snad 20 cm od nákladní lodě…
Během plavby nám praskl výtah hlavní plachty. Museli jsme poslat jednoho z kluků nahoru. Máme skvělou posádku, jsou to lidé, kteří na lodi pracovali, znají ji. Cestou jsme ale nemuseli řešit mnoho technických problémů. Nic jsme nezlomili, protože jsou to lidé, kteří jachtu znají a vědí, jak s ní jet.
Nyní nás čeká jen převoz trimaranu domů do Francie. Pak nic naplánováno nemáme.
Nový rekord na trati Hong Kong – Londýn má hodnotu 31 dnů, 23 hodin a 36 minut.
2425
Související články
Nová největší. První přes 24000 TEU
Nová největší. První přes 24000 TEU
V Číně spustili na vodu novou největší kontejnerovku, první s kapacitou přes 24 000 TEU. Je dlouhá 400 metrů, široká 61,5 metru a ponor má bratru 17 metrů. To je více než pětipatrový dům na sídlišti Lhotka.
Rekord elektrického trajektu
Rekord elektrického trajektu
Dánský trajekt Ellen poháněný elektřinou, vytvořil nový světový rekord, když uplul 50 mil na jediné nabití. Rekord bude zanesen do Guinnessovy knihy rekordů.
Slavná plovoucí restaurace nezvládla plavbu po moři
Slavná plovoucí restaurace nezvládla plavbu po moři
Slavná hongkongská plovoucí restaurace Jumbo Kingdom se potopila během vlečení v Jihočínském moři na hloubce asi 1000 metrů poblíž Paracelských ostrovů. Nikdo nebyl zraněn. Celá věc se zdá být podezřelá.